۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۶۷۶۵

فردا؛ راه اندازی پتروشيمی گچساران 

 عملیات راه اندازي پتروشیمی گچساران، بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد، فردا با حضور آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، مديران ارشد وزارت نفت، مديران هلدينگ خليج فارس و مسئولان استانی آغاز می‌شود.
فردا؛ راه اندازی پتروشيمی گچساران 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این پروژه با اعتبار 1/3 ميليارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم و سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در دوسال اخیر جان دوباره ای گرفت و به انتظار 17 ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.
 در شرکت پتروشیمی گچساران که 83 درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، قرار است سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C3+  در آن تولید شود.
 در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نيروهای بومی بودند مشغول فعالیت شدند و در زمان بهره‌برداری یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.
شرکت پتروشیمی گچساران یکی از ۱۱ پروژه کلان و درون مجتمعی است که دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شـركت صنـايع پتـروشيمی خليـج فـارس 
از آنها به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲ نام برده بود؛ پروژه‌های که مصداق و نشانه اراده اين گروه به عنوان پرچمدار توسعه صنعت پتروشیمی برای تکمیل طرح های نیمه تمام با هدف خلق ثروت است.
پیش از این و در اردیبهشت امسال عملیات راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس با هدف خاموش شدن گازهای همراه مشعل غرب کارون و صیانت از محیط زیست آغاز شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


امیر
جالب نیست جدیدا در هلدینگ خلیج فارس چند ماه قبل از افتتاح هر طرحی به یکباره مدیرعامل و مجری های طرح عوض می شوند و دوستان و یاران غار اقای ............... در مسند امور قرار می گیرند؟ باور بفرمایید بریدن روبان ارزشمند و افتخار افرین است اما مهمتر از ان حفظ و نگهداری سرمایه های ملی است چون با تغییرات مدیریتی گسترده در ماه های پایانی پروژه دچار تاخیر ،ناهماهنگی و مشکلات عدیده می شود که معمولا افتتاح واقعی ( نه صوری و نمایشی) را به چند ماه بعد منتقل می کند ضمنا باعث دلسردی مدیران ارشد سایر طرح ها می گردد چون می دانند آن شتر بزودی به درخانه آنها نیز خواهد رفت.