کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فردا؛ راه اندازی پتروشيمی گچساران 

25 تير 1402 ساعت 11:29

 عملیات راه اندازي پتروشیمی گچساران، بزرگترین پروژه صنعتی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد، فردا با حضور آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور، تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، مديران ارشد وزارت نفت، مديران هلدينگ خليج فارس و مسئولان استانی آغاز می‌شود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این پروژه با اعتبار 1/3 ميليارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم و سیاست راهبردی هلدینگ خلیج فارس در دوسال اخیر جان دوباره ای گرفت و به انتظار 17 ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.
 در شرکت پتروشیمی گچساران که 83 درصد قطعات و تجهیزات آن توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده، قرار است سالانه یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن C3+  در آن تولید شود.
 در طول عملیات راه‌اندازی بیش از ۳۰۰۰ نفر که عمدتاً از نيروهای بومی بودند مشغول فعالیت شدند و در زمان بهره‌برداری یک هزار نفر در این پروژه مشغول به کار می‌شوند.
شرکت پتروشیمی گچساران یکی از ۱۱ پروژه کلان و درون مجتمعی است که دکتر علی‌عسکری مدیرعامل شـركت صنـايع پتـروشيمی خليـج فـارس 
از آنها به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۲ نام برده بود؛ پروژه‌های که مصداق و نشانه اراده اين گروه به عنوان پرچمدار توسعه صنعت پتروشیمی برای تکمیل طرح های نیمه تمام با هدف خلق ثروت است.
پیش از این و در اردیبهشت امسال عملیات راه‌اندازی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس با هدف خاموش شدن گازهای همراه مشعل غرب کارون و صیانت از محیط زیست آغاز شده بود.


کد مطلب: 156765

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/156765/فردا-راه-اندازی-پتروشيمی-گچساران

نفت ما
  https://www.naftema.com