۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۶۴۷۱۷

امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی

طی امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای، مطالعه توسعه میدان‌های گازی سفید زاخور، سفید باغون و هالگان در استان فارس، به صورت مشترک به گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت پتروپارس واگذار شد.
امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در مراسمی که روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوشک شرکت ملی نفت ایران با حضور  جواد اوجی وزیر  نفت، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ‌های  پتروشیمی و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت و گاز برگزار شد، طی امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای، مطالعه توسعه میدان‌های گازی سفید زاخور، سفید باغون و هالگان در استان فارس، به صورت مشترک به گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت پتروپارس واگذار شد.
 تفاهم نامه فوق الذکر توسط دکتر اسمعیل قنبری مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان ، دکتر محسن خجسته‌مهر معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دکتر فرخ علیخانی مدیرعامل شرکت پترو پارس  امضا شد.
 سرمایه‌گذاری مورد انتظار برای توسعه این میدان‌ها، ۸۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی‌شده که در نهایت روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز و ۲۲ هزار بشکه میعانات گازی به ظرفیت تولید گاز ایران اضافه خواهد کرد.
همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز در راستای مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس برای تولید حدود ۱۳۰  میلیون متر مکعب گاز  در روز توسط سایر هلدینگ‌های پتروشیمی کشور از جمله هلدینگ خلیج فارس ، صبا انرژی و تاپیکو امضا گردید.
 با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای قراردادهای آنها، افزون بر افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی آن، پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.
در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به ‌منظور تامین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های خود اقدام به مطالعه و توسعه بالادستی میادین گازی کشور می‌کنند که گامی موثر در راستای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه