۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۵۶۲۷۱
از سوی رئیس‌جمهوری؛

پتروشیمی گچساران به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۸ طرح این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طرح پتروشیمی گچساران نیز در روزهای آتی به دست رئیس‌جمهوری افتتاح خواهد شد.
پتروشیمی گچساران به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عبدالعلی علی‌عسکری امروز (سه‌شنبه، ششم تیرماه) در دومین روز از سی‌ودومین نشست مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱، سال درخشانی برای هلدینگ خلیج فارس با پیشرفت و سود مطلوبی بود که امیدواریم پایه رشدهای بیشتر برای سال ۱۴۰۲ باشد.
وی افزود: گروه هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته با همان مجتمع‌های موجود حدود یک میلیون تن افزایش تولید داشت.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اواسط سال ۱۴۰۱ با بررسی شرکت های شیمیایی و پتروشیمایی جهان از سوی مؤسسه ICIS از جایگاه ۳۷ جهان به جایگاه ۲۳ با ۱۴ پله صعود ارتقا یافت. همچنین این شرکت برترین شرکت کشور در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سه عرصه بیشترین فروش، بیشترین صادرات و بیشترین سهم در بازار سرمایه شد.
علی‌عسکری با بیان اینکه نخستین راهبرد شرکت افزایش تولید و سودآوری با افزایش کیفیت و بهره‌وری بوده است، گفت: فاصله گرفتن از خام فروشی در صنعت پتروشیمی و اجرای طرح‌های پایین‌دستی، سرمایه‌گذاری در میادین نفت و گاز و تأمین خوراک پایدار، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل، عمل به مسئولیت اجتماعی، توجه به سرمایه‌های انسانی و مقابله با تحریم‌ها از جمله راهبردهای مهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
وی به حسابرسی شفاف و مقبول شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: سهم ۱۱ درصدی این شرکت از بازار سرمایه به ۱۴ درصد رسید و سود شرکت اصلی در ۱۴۰۱ حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان شد و پارسال حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان سود تقسیم کردیم.
هلدینگ خلیج فارس؛ مردمی‌ترین شرکت ایران
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: این شرکت مردمی‌ترین شرکت ایران است و میلیون‌ها نفر سهامدار آن هستند و ما به ملت ایران خدمت می‌کنیم.
علی‌عسکری با اشاره به اینکه سود تلفیقی این شرکت از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است، ادامه داد: ارزش بازار سرمایه گروه در ابتدای مدیریت ۷۳۰ هزار میلیارد تومان بود که هم‌اکنون به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.
وی به تأثیر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های زیرمجموعه بر رشد مستمر بورس اشاره کرد و گفت: بازدهی نماد «فارس» از متوسط بازدهی بورس ۳۰ درصد بالاتر بوده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به اجرای ۲۸ طرح توسعه‌ای اشاره و اظهار کرد: بهره‌برداری از ۸ طرح در برنامه امسال این شرکت قرار دارد و طرح پتروشیمی گچساران نیز در روزهای آتی به دست رئیس‌جمهوری افتتاح خواهد شد.
علی‌عسکری با بیان اینکه پالایشگاه هویزه خلیج فارس به عنوان یک پروژه محیط زیستی و اقتصادی در بهار امسال افتتاح شد، افزود: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس نیز بیش از یک میلیارد دلار اجرای طرح‌ جمع‌آوری گازهای مشعل را در دست اجرا دارد و امسال سال تاریخی برای خاموشی مشعل‌ها خواهد بود که اقدام بزرگ زیست محیطی در ابعاد ملی است.
اجرای چهار پروژه عظیم به ارزش ۹ میلیارددلار
وی به پیگیری اجرای چهار پروژه عظیم با عنوان پیشران‌های پیشرفت به ارزش ۹ میلیارد دلار اشاره و تأکید کرد: راهبرد اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فاصله گرفتن از خام‌فروشی و اجرای طرح‌های پایین‌دستی است و به این منظور ۹ منطقه چابهار، جاسک، میناب، پارسیان، نایبند، دیلم، گناوه، امیدیه و اروند در کشور برای احداث پارک‌های پتروشیمیایی مکان‌یابی شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تأکید بر اینکه این شرکت زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز این پارک‌ها را ایجاد می‌کند، گفت: اما همه سرمایه‌گذاران علاقمند می‌توانند در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند و مطالعات اقتصادی و امکان‌سنجی (FS) 60 پروژه تهیه شده و آماده مناقصه است.
علی‌عسکری بر حمایت شرکت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت اقدام به تأسیس صندوق خطرپذیر سرمایه‌گذاری شرکتی با سرمایه اولیه ۲ هزار میلیارد تومانی کرده است که این مقدار افزایش خواهد داشت و این صندوق متعلق به خانواده پتروشیمی است.
سی‌ودومین نشست مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با حضور مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه ریزی وزیر نفت و مدیران‌عامل هلدینگ‌های پتروشیمی از روز دوشنبه (پنجم تیرماه) به مدت دو روز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی