۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۵۵۴۱۹

دبیرکل اوپک وارد تهران شد

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌منظور ملاقات و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و وزیر نفت روز جمعه (پنجم خردادماه) وارد تهران شد.
دبیرکل اوپک وارد تهران شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،هیثم الغیص دیروز (جمعه، پنجم خردادماه) وارد تهران شد و امروز به دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت می رود؛ بررسی وضع بازار نفت، چشمانداز عرضه و تقاضا و تبادل‌نظر درباره نشست پیش‌روی اعضای اوپک و نشست وزارتی ائتلاف اوپک‌پلاس از محورهای این دیدار خواهد بود.
هیثم الغیص روز یکم اوت سال ۲۰۲۲ میلادی (دهم مردادماه ۱۴۰۱) به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کارش را آغاز کرد.
اعضای اوپک در نشست ویژه وزارتی این سازمان که سوم ژانویه ۲۰۲۲ (۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰) تنها با دستور کار انتخاب دبیرکل برگزار شد بر سر انتخاب الغیص به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل این سازمان به اجماع رسیدند.
هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مدیر ارشد چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی دارد.
وی در بخش فروش و بازاریابی  نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.
کویت پیش از انتخاب هیثم الغیص به‌عنوان دبیرکل اوپک در سال‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۰۵ میلادی نیز عهده‌دار این پست بوده است. اشرف لطفی در سال ۱۹۶۵ به‌مدت یک سال و  شیخ احمد فهد الاحمد الصباح  در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.
محمد سانوسی بارکیندو بیست‌وسومین دبیرکل اوپک اندکی پیش از پایان دوران خدمتش و اوایل ماه ژوئیه (تیرماه ۱۴۰۱) درگذشت. وی اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی