۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۴۹۴۲۷

ترس بایدن از افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات

معاون وزیر انرژی ایالات متحده، هفته گذشته اعلام کرد که دولت می‌تواند در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک نفت در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای دستیابی به ثبات در قیمت نفت استفاده کند.
ترس بایدن از افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد از ذخایر استراتژیک نفت در تلاش برای کاهش قیمت سوخت در ایالات متحده استفاده کند. کاخ سفید سخت در تلاش است تا افکار عمومی آمریکا را که از افزایش شدید قیمت بنزین در ماه‌های گذشته شکایت داشتند، آرام کند تا در انتخابات کنگره که قرار است ماه آینده برگزار شود، آرای بیشتری را به دست آورد.
در دوره گذشته، دولت بایدن تلاش کرد ائتلاف اوپک پلاس را مسئول افزایش قیمت‌ها بداند و چشم خود را بر نقش آن در کاهش سرمایه گذاری نفت و گاز که یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها بود، بسته بود. در میان، برنامه ریزی برای انتشار ۱۰۰ میلیون بشکه جدید، دولت آمریکا قصد دارد نفت خام ذخایر استراتژیک را در تلاش برای کاهش قیمت سوخت پیش از انتخابات کنگره بفروشد.
فروش ذخیره استراتژیک
انتظار می‌رود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه جدید خود برای فروش نفت از ذخایر استراتژیک این هفته را اعلام کند. خبرگزاری رویترز گزارش داد، دولت ایالات متحده همچنین با شرکت‌های نفتی درباره فروش ۲۶ میلیون بشکه اضافی از فروش تحمیل شده توسط کنگره در سال مالی ۲۰۲۳ که از اول اکتبر آغاز شده، صحبت خواهد کرد.
آمریتا سن، تحلیلگر Energy Aspects گفت که سرمایه گذاران نگران این هستند که ایالات متحده بتواند بازار را با نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت پر کند.
انتظار بیشتر برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت پس از آن مطرح شد که اوپک پلاس در اوایل ماه جاری تصمیم گرفت باوجود مخالف واشنگتن سهمیه تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که منجر به گمانه زنی‌ها شد که کاخ سفید احتمالا با برداشت بیشتر برای کاهش قیمت‌ها پاسخ دهد. آمریتا سن اعلام کرد که «دولت بایدن در حال بررسی یک صدور اضطراری است که می‌تواند به ۱۰۰ میلیون بشکه برسد.
تحلیلگر Energy Aspects تاکید کرد که برداشت از ذخایر استراتژیک( SPR) به منظور کاهش فشار قیمت نیست، بلکه برای رفع محدودیت‌های عرضه اضطراری است. اکنون از ذخایر استراتژیک برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها استفاده می‌شود، اگرچه این هدف برداشت از آن نیست.
وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در سال جاری به بهانه امنیت انرژی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت درخواست کرده و سال گذشته نیز ۳۰ میلیون بشکه نفت آزاد کرد.
زمان برداشت
وزارت انرژی جزئیات بیشتری در مورد خرید نفت از ذخایر استراتژیک منتشر خواهد کرد که نشان دهنده تمایل کاخ سفید برای مبارزه با افزایش قیمت بنزین و در عین حال حمایت از کارگران محلی حفاری است.
افزایش قیمت خرده‌فروشی بنزین به افزایش تورم به بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر کمک کرده است و برای بایدن و دموکرات‌های هم‌پیمانش پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۸ نوامبر، خطرات بسیاری به همراه داشته است.
بایدن هفته گذشته گفت که قیمت بنزین بسیار بالاست و او در این هفته در مورد کاهش هزینه‌ها حرف بیشتری برای گفتن خواهد داشت.
 دیوید ترک، معاون وزیر انرژی ایالات متحده، هفته گذشته اعلام کرد که دولت می‌تواند در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک نفت در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای دستیابی به ثبات در قیمت نفت استفاده کند.
پس از آن که بایدن در ماه مارس بزرگترین فروش خود را در دوره می تا اکتبر، ۱۸۰ میلیون بشکه، را اعلام کرد، دولت بایدن با شرکت‌های نفتی درباره بازخرید نفت تا سال ۲۰۲۵ برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت مذاکره کرد.
به گزارش رویترز، علاوه بر این، کنگره سال‌ها پیش طبق قانون به دولت اجازه داد تا ۲۶ میلیون بشکه دیگر نفت SPR را در سال مالی ۲۰۲۳ که از اول اکتبر آغاز شد، بفروشد که احتمالاً به زودی صورت خواهد گرفت.
قیمت بنزین در آمریکا
یک منبع آگاه کاخ سفید گفت: دولت بایدن یک پنجره کوچک پیش از انتخابات میان دوره ‌ای دارد تا تلاش کند قیمت سوخت را کاهش دهد یا حداقل آن را ثابت نگه دارد.
وی افزود: کاخ سفید قیمت ۴ دلار در هر گالن بنزین را بالا می‌دانست و برای جلوگیری از افزایش دوباره آن اقدام خواهد کرد.
قیمت بنزین در روز گذشته به طور متوسط ​​حدود ۳.۸۹ دلار در هر گالن بود که حدود ۲۰ سنت نسبت به ماه گذشته و ۵ سنت نسبت به سال گذشته در این زمان افزایش داشت. لازم به یادآوری است که قیمت بنزین در ماه ژوئن به بالاتر از ۵ دلار در هر گالن رسید.
در ماه می، وزارت انرژی اعلام کرد که مناقصه‌هایی را در اواخر سال جاری برای بازخرید حدود یک سوم از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه‌ای را آغاز خواهد کرد.
مقامات بایدن در ماه‌های اخیر از پالایشگاه‌های نفت، از جمله پالایشگاه‌های اکسون موبیل، شورون و والرو خواسته‌اند که صادرات سوخت را افزایش ندهند و نسبت به اقدام در صورت عدم افزایش ذخایر هشدار داده‌اند.
دولت ممنوعیت صادرات بنزین و گازوئیل را لغو نکرده است، اگرچه مخالفان چنین اقدامی می‌گویند که می‌تواند بحران انرژی اروپا را تشدید کند و قیمت سوخت را در داخل کشور افزایش دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی