۲۹
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۵۴۰۸۴
مدیر عامل نفت پاسارگاد در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

فروش ارزی قیر در بورس انرژی در راستای منافع کشور و شرکتهای تولید کننده است+فیلم

اسفندیار افزود: ما در نفت پاسارگاد زمانی می توانیم به عنوان لیدر بازار مطرح بشویم که حداکثر سهم بازار را داشته باشیم و این جز با خرید بهینه وی بی و تولید و فروش بهینه قیر به دست نمی آید.
فایل ویدیو
دکتر «مسعود اسفندیار» مدیر عامل نفت پاسارگاد در حاشیه بازدید وزیر کار، مدیرعامل شستا و مدیر عامل تاپیکو از مجتمع نفت پاسارگاد تهران در خصوص برنامه این شرکت برای تحقق ظرفیت اسمی تولید در سال رشد تولید اظهار داشت: در کشور سالانه 12 میلیون تن وکیوم باتوم تولید می شود که 6 میلیون تن آن به قیر اختصاص پیدا کرده است و حدود 99 شرکت هستند که مجوز ظرفیت 52 میلیون تنی به آنها برای رقابت 6 میلیون تن وی بی داده شده است. ما هم یکی از این شرکتها هستیم.
 مدیر عامل نفت پاسارگاد با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی تولید این شرکت 3.7 میلیون تن در سال در مقابل عرضه تنها 6 میلیون تن وی بی در بورس کالا برای تعداد زیادی از شرکتهاست، گفت: ما تمام ظرفیت مان را برای جذب حداکثری وی بی گذاشته ایم.
اسفندیار افزود: ما در نفت پاسارگاد زمانی می توانیم به عنوان لیدر بازار مطرح بشویم که حداکثر سهم بازار را داشته باشیم و این جز با خرید بهینه وی بی و تولید و فروش بهینه قیر به دست نمی آید. لذا ما تلاش داریم تا دولت، وزارت نفت و پالایشگاهها در بحث رقابت وی بی شرایطی را فراهم بکنند که بتوانیم ماده اولیه را خریده و تولیدمان را افزایش دهیم.
 مدیر عامل نفت پاسارگاد تصریح کرد: ما از نظر تولید مشکلی نداریم ولی شرکتهای خصوصی آنقدر درصد رقابت خرید وی بی را بالا می برند که دیگر جای صرفه و حداقل سود برای شرکت بزرگی مثل نفت پاسارگاد باقی نمی ماند که بتوانیم وی بی را به هرقیمتی که می خواهیم بخریم و به حاشیه سود مطمئن برسیم.
اسفندیار در مورد فروش مستقیم صادراتی نفت پاسارگاد اعلام کرد: یک مصوبه گمرک داشته که باید قیر در بورس کالا عرضه شود. ما جلساتی را با بورس انرژی داشته و با گمرک مکاتبه کرده ایم که این عرضه قیر در بورس کالا را تفسیر کنند. لذا شرکتهای بزرگ تولیدکننده قیر با توجه به موافقت بورس انرژی نسبت به فروش ارزی بایستی سازمان بورس را نیز در این زمینه متقاعد کنند، چرا که بستر بورس انرژی برای فروش ارزی قیر فراهم است. مضافا فروش مستقیم و به صورت CFR در بازارهای آفریقا حاشیه سود 70 تا 80 دلاری در هر تن برای ما به  همراه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نا شناس
با سلام
از زحمات دکتر اسفندیار بسیار سپاسگزاریم
انشاالله مدارج بالاتر
سلام
جناب آقای دکتر اسفندیار
مدیر لایق و توانمند
دعای خیر کارکنان و کارگران شرکت
پشت و پناه تان
ان شاء الله
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی