۴
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۵۱۸۰۸
مدیرعامل پتروشیمی گچساران در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

ایرانی ترین پروژه الفین ایران، خوش خواهد درخشید+ فیلم

مهندس مصطفی حیدریان مدیرعامل پتروشیمی گچساران در خصوص استفاده از کالاهای ساخت داخل در این پروژه در حال احداث اظهار داشت: الفین، پایه تمام صنعت پتروشیمی است و ما پتروشیمی گچساران را ایرانی ترین الفین ایران نامگذاری کرده ایم چرا که کارهای بسیار بزرگ و مهمی در آن با دانش، فناوری و تجهیز ایرانی انجام گرفته است.
فایل ویدیو
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وی ادامه داد: به عنوان نمونه 670 دستگاه برنر که قلب مجتمع است را تماما ایرانی سازی کرده ایم، همچنین برای اولین بار است که پمپهای کرژنر مان توسط شرکتهای ایرانی ساخته شده است. کاتالیستهای تبدیل استیلن به اتیلن که بر پایه آلومینیای با فلز گرانبهای پالادیوم بومی سازی شده است و از 100 تنی که سفارش دادیم 60 تن وارد شرکت شده است. 177 کنترل ولو کرایوژنیک ساخت داخل که بخشی وارد سایت شده است. psv خطوط بخار فشار بالا داخلی سازی شده است. پکیجی از اینها خودش یک نمایشگاه است. شما با راه اندازی پتروشیمی گچساران خواهید دید که خوش خواهد درخشید.
 حیدریان در خصوص تجهیزات دوار به کار رفته در مجتمع گفت: راکتور چه بدنه و چه خود کاتالیست آن را ایرانی سازی کرده ایم. دستگاه سانتریفیوژ و پمپهای سانتریفیوژ کرایوژینک اهمیت کمتری از کمپرسور ندارد  که در انحصار برندهای آمریکایی قرار دارد و ما داخلی سازی کرده ایم.  
مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به صرفه جویی ارزی در ساخت این مجتمع افزود: از 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری ساخت پروژه ، 70 درصد آن علاوه بر تجهیزات خاص که اشاره کردم به اضافه مخازن تحت فشار، برجها همه اینها بومی سازی شده است.
حیدریان در خصوص تحقق زنجیره ارزش در پتروشیمی گچساران اعلام کرد: یک زنجیره ارزش از گازهای ترش سرچاهی تا تولید پلی اتیلن داریم. گازهای ترش از چاهها که می سوزد و به فلر تبدیل می شود به پالایشگاه گازی بیدبلند آورده شده و شیرین سازی می شود و بعد تحویل ما می شود. ما در پتروشیمی گچساران پس از بهره برداری، 1 میلیون و 250 هزار تن اتان را سالانه تبدیل به 1 میلیون تن اتیلن می کنیم و سپس چند مجتمع پایین دست آن را از ما تحویل گرفته و تبدیل به پلی اتیلن سنگین HDPE می کنند.  درواقع پتروشیمی گچساران وظیفه تامین خوراک پنج مجتمع HDPE را برعهده دراد.  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


میشه از ایشون بپرسید که چطور از الفین میشه متانول تولید کرد؟
یک مشت متوهم بیسواد
خطوط علم را یک تنه جابجا کرد . سنتزها هم خوراک الفین میگیرند.
ارشدی
تو هم بیسواد ترین مدیر عامل صنعت پتروشیمی هستی که تعریف الفین رو نمیدونی .
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای