۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۵۶۴۵۵

مصرف برق رکورد زد

در ساعت‌های پایانی اوج مصرف برق روز دوشنبه ۱۲ تیرماه نیاز مصرف برق کشور به ۶۸ هزار و ۳۰۶ مگاوات رسید که نسبت به سال قبل روند افزایشی داشته است.
مصرف برق رکورد زد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، میزان مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته ۶۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که در مقایسه با روز جاری افزایش ۵۷۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور را نشان می دهد.
آمارها حاکی از آن است که با رشد ۹ درصدی مصرف برق در کشور روبرو هستیم که عدد بزرگی است و میزان مصرف برق کشور نسبت به روز گذشته، افزایش ۱۱۰۰ مگاواتی را نشان می دهد.  هم‌اکنون دمای هوای کشور در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی بالاست و در هفته‌های آینده (پنج هفته پیش‌رو) گرمای هوا نسبت به شرایط نرمال افزایش می‌یابد؛ این شرایط می‌طلبد مدیریت دقیق‌تری در خصوص تامین و مصرف برق صورت گیرد.
برای کنکور، مصرف برق را کاهش دهید
مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور از کلیه هموطنان درخواست کرد در روزهای گرم تابستان به منظور تامین برق پایدار برای کلیه مشترکان به خصوص تامین برق مطمئن مراکز آزمون کنکور سراسری در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه، نسبت به مدیریت مصرف برق خود مبادرت کنند.
علی‌اکبر محرابیان - وزیر نیرو، در همین رابطه گفت: آزمون کنکور مرحله حساس زندگی هریک از انسان‌هاست، بنابراین ضمن مدیریت لحظه‌ای شبکه، مدیران، گروه‌های امدادی فعال خواهند بود تا هیچ‌گونه مشکلی در پست‌های توزیع و فوق توزیع رخ ندهد؛ در این باره دستورالعمل خاص و ویژه کنکور سراسری به شرکت‌ها ابلاغ شده تا هیچگونه تعمیرات و خروج از شبکه طی این دو روز رخ ندهد.
اما در سال ۱۴۰۱ مصرف برق در بخش خانگی ۴.۵ درصد در زمان اوج بار مصرف کاهش یافت که اعداد امروز این مساله را نشان نمی‌دهد و لازم است اقداماتی در این حوزه صورت بگیرد.
با توجه‌به اوج‌گیری میزان مصرف برق، در دوره اوج بار تابستان، طرح مدیریت مصرف برق اداری با نظارت هوشمند و پایش دقیق، مصرف برق همه اداره‌ها و نهادهای عمومی را باهدف کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی برق و تأمین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف برق که از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه ادامه دارد نیز در دست اجراست تا شاید از این طرق بتوان میزان مصرف برق را در کشور کاهش داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی