۵
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۵۱۴۹۰
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

رکوردشکنی تاریخی تولید در پتروشیمی تخت جمشید

شرکت پتروشیمی تخت جمشید برای نخستین بار در تاریخ تاسیس، رکورد تولید ماهیانه بیش از ۷۷۰۰ تن در ماه را ثبت کرد.
رکوردشکنی تاریخی تولید در پتروشیمی تخت جمشید
مهندس «عباس کریمی» مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر در گفت و گو با "نفت ما"، اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح های مختلف رفع موانع و گلوگاه های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این شرکت رکورد تولید ماهیانه محصولات شکسته شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با اشاره به اینکه بالاترین رکورد تولید قبلی این مجتمع در فروردین ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰۰تن بوده، افزود: با همت و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت، تولید مجتمع در آذر ماه 1401 به بیش از ۷۷۰۰ تن رسید که این رقم نسبت به تولید آذرماه سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.
کریمی با تاکید بر اینکه تولید و ثبت رکوردهای روزانه و ماهیانه محصولات پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کلیه نیروهای شرکت به دست آمده، ادامه داد: این رکوردشکنی در تاریخ تاسیس شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر بی سابقه بوده است و منجر به جهش تولید در زنجیره محصولات ارزشی SBR,PBR و انتی اکسیدانت STP این شرکت در سال ۱۴۰۱ شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر در خصوص میزان تولید سه ماهه پاییز امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل  گفت : این رقم 28 درصد افزایش داشته است که علیرغم کاهش شدید قیمت جهانی محصولات، فروش شجم به رقم 754 میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است .
کریمی در پایان تاکید کرد با توجه به وضعیت ناپایدار و احتمال کمبود خوراک این مجتمع، در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده این شرکت که در 16 آذرماه برگزار شد، احداث پروژه BD شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید در زمینی به مساحت 2.5هکتار در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بودجه ای بالغ بر 27 میلیون دلار با ظرفیت ۷۰ هزار تن تولید شامل ۳۵ هزار تن بوتادین و ۳۵ هزار تن رافینیت به تصویب سهامداران رسید.
از مزایای این طرح میتوان به کاهش ریسک تامین خوراک و استقلال 50 درصدی خوراک BD اشاره کرد.
شایان ذکر است که مجتمع پتروشیمی تخت جمشید (TJPC) دارای دو فاز تولید است که فاز اول آن شامل واحد تولید الاستومر استایرن بوتادین رابر(SBR)  با ظرفیت  اسمی30 هزار تن در سال و یک واحد تولید پلی بوتادین رابر (PBR) با ظرفیت اسمی 12 هزار تن در سال می باشد. فاز دوم آن شامل یک واحد تولید پلی بوتادین رابر (PBR) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلرناتا با ظرفیت اسمی 50 هزار تن در سال با دانش کاملاً بومی است. الاستومر استایرن بوتادین رابر و پلی بوتادین رابر محصولات استراتژیک مورد استفاده در صنایع تایرسازی و تولید قطعات لاستیکی بوده که پتروشمی تخت جمشید پس از تامین نیاز صنایع داخلی کشور مابقی تولیدات خود را که حدود 30 درصد تولیدات است به کشورهای چین، ترکیه،کشورهای جنوب شرق آسیا ( ویتنام، مالزی، اندونزی) صادر می کند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


................، خط قرمز نفت ما
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی