۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۶۱۰۹۳
جناب وزير نفت؛ خط لوله تابش به كجا رسيد؟

پوست خربزه سالاري زير پاي اوجي

وزير نفت در تاريخ ۲۴ شهريورماه اعلام داشت كه فاز اول خط لوله تابش تا ۲۰ روز ديگر به بهره برداري خواهد رسيد اما تقريبا ۷۰ روز از اين وعده مي گذرد و خبری از تحقق این وعده در آستانه فصل زمستان نیست!
پوست خربزه سالاري زير پاي اوجي
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالي وزير نفت در شهريورماه سال جاري وعده راه اندازي فاز اول خط لوله انتقال فرآورده هاي نفتي تابش را ظرف مدت 20 روز داد كه با گذشت سه ماه نه تنها خبري از راه اندازي اين خط لوله نيست كه سرنوشت خط لوله بندرعباس، سيرجان به رفسنجان نيز كه در ابتداي دولت سيزدهم وعده راه اندازي آن داده شده بود، همچنان نامعلوم است!
وزير نفت در تاريخ 24 شهريورماه در گفتگوي خبري اعلام داشت كه فاز اول خط لوله تابش تا 20 روز ديگر به بهره برداري خواهد رسيد اما تقريبا 70 روز از اين وعده مي گذرد و خبری از تحقق این وعده در آستانه فصل زمستان نیست!
در جديدترين اخبار مربوط به اين خط لوله، در آذرماه سال جاري قرارگاه خاتم به جهت تامين مالي اين پروژه، تفاهم نامه اي با بانك شهر امضا كرد اما تداوم روند فعاليت اين پروژه همچنان در هاله اي از ابهام است.
گفتني است مسیر احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش، كه از رفسنجان تا مشهد است، قرار بود از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با طول 948 کیلومتر عبور کرده و سوخت مورد نیاز شرق و شمال شرق کشور را تامین كند. 
اما تابش تنها خط لوله روي زمين مانده اين دولت نبوده و خط لوله نیمه تمام بندرعباس به سيرجان نيز كه قرار بود سهم بسزايي در انتقال فرآورده از قطب پالایشی کشور به نقاط مركزی را داشته باشد از دو سال پيش تاكنون هنوز به بهره برداری نرسیده است.
اوايل سال 1401 بود كه مجري گستره يك طرح نیمه تمام خط لوله بندرعباس به رفسنجان اعلام كرد تا پايان سال، فاز اول اين خط لوله به بهره‌برداري مي رسد اما تا پايان سال 1401 پيشرفت قابل توجهي در اين پروژه ديده نشد. پس از آن در شهريورماه سال جاري مديرعامل "متن" خبر راه اندازي گستره اول اين خط لوله را تا پايان سال 1402 داد اما همچنان هيچ تصوير روشني از بهره برداري اين خط لوله پُرماجرا وجود نداشته و گویا صرفا وزير نفت به اتكاي گزارشات نادرست کارفرما اين پروژه يعني شركت ملي پالايش و پخش، وعده بهره برداري از این خط لوله استراتژیک را در مهرماه گذشته داده است.
با اين اوصاف به نظر مي رسد بيان تاريخ هاي نادرست در خصوص بهره برداري از پروژه های نفتي در كشور از سوي وزير نفت، پيامد ارائه گزارشات اشتباه همچون معاونت پالايش و پخش باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احسنت گزارش جالب و نکته سنجی در آن مشخص بود کاش همه پروژه های کشور اینگونه رصد می شد.
سالاری پوست خربزه می‌اندازه زیر پای اوجی، اوجی با این همه دستیار چرا پاشو میذاره رو پوست خربزه؟
هنوزسالاری رانشناختید.اواستاد حرف زدن است.ازقدیم الایام (قریب 2 دهه)در شرکت وی (پ.پ.)اورابه نام پروژه هواکن میشناختند!!اوبه خیلی از ارکان نظام بایدپاسخگوباشد