۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۶۱۸۴۹

تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه رسید

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: در حوزه نفت نیز اتفاقات خوبی افتاده است و بیش از ۳.۳ میلیون بشکه در روز تولید می‌شود که ۸.۱ آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود از این جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار دیگر متقاضی دارد به این معنا که مانع اول را پشت سر گذاشته‌ایم.
تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه رسید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید، گفت: از این جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار ‌متقاضی دارد و مانع اول را پشت سر گذاشته‌ایم.
 محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در دیدار با امام جمعه اصفهان به برخی از اقدامات توسعه ای دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت و کلان کشور، اتفاقات خوب زیادی در حال انجام است و مقدار آن زیاد بوده به طوری که حتی فرصت اطلاع‌رسانی آن نمی‌شود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضعف رسانه‌ای دولت در اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده است، گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود 4 مرتبه درباره رسانه به دولت تذکر دادند و این نقطه ضعف در کارنامه ما وجود دارد که کارهای انجام شده به خوبی گفته نمی‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به تغییرات صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه نفت نیز اتفاقات خوبی افتاده است و بیش از 3.3 میلیون بشکه در روز تولید می‌شود که 8.1 آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود از این جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار دیگر متقاضی دارد به این معنا که مانع اول را پشت سر گذاشته‌ایم.
وی اضافه کرد: با همه مشکلاتی که در بخش مسکن داشتیم، در حال حاضر احداث یک میلیون و 950 هزار واحد مسکونی شروع شده و در مجموع در کشور برای بیش از 4 میلیون مسکن، زمین آماده شده و نزدیک به 6 ماه است که نرخ تورم مسکن رو به نزول بوده و ماه گذشته این نرخ به منفی 2.2 درصد رسید که اتفاق خوبی است.
منصوری هم چنین به توسعه و افزایش تولید برق در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 70 هزار مگاوات در کشوربرق تولید می‌شود که نزدیک به 8 هزار مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده و طی دو روز اخیز نیز تفاهم‌نامه تولید 4 هزار مگاوات از نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر منعقد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اصفهان به خصوص مسئله آب پرداخت و افزود: در خصوص اصفهان، مواردی مربوط به مصوبات سفر بوده است، در حوزه عمرانی تاکنون 5 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده‌ایم و البته قدری از برنامه عقب هستیم که بخشی به شرایط اقتصادی سال جاری باز می‌گردد.
معاون اجرایی رئیس جمهور اصفهان را در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشتاز عنوان کرد و ادامه داد: در برخی از حوزه ها، اصفهان موتور محرک کشور است و در این استان چند اولویت بیشتر نداریم که در وهله اول مسئله آب بوده که اگر بتوانیم آن را به نقطه‌ای برسانیم مردم قبول می‌کنند که دولت کار خود را انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آب، آب انتقال یافته از خلیج فارس، فشار را از سفره‌های آب اصفهان کم می‌کند و علاوه بر آن پروژه کوهرنگ سه نیز با قوت در حال پیگیری و انجام است و با برطرف شدن مسئله آب و هم چنین انجام پروژه قطار سریع السیر اتفاقات خوبی در اصفهان رقم می خورد و سبب آرامش مردم می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی