۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۵۸۰۳۹

رکورد مصرف برق در تابستان ۳۶ بار شکست

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون رکورد مصرف برق نسبت به مصرف در روز‌های سال گذشته ۳۶ بار شکسته شده‌ است که نشان از بالا بودن مصرف دارد.
رکورد مصرف برق در تابستان ۳۶ بار شکست
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی برق گفت: از ابتدای دولت یازدهم فعالیت‌ها برای تامین برق پایدار با توجه به ناترازی‌های سال گذشته آغاز کرد و ۷۷۹۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شده که شامل واحد‌های جدید و افزایش ظرفیت به واحد‌های موجود است
او ادامه داد: حدود دو میلیون اشتراک به جمع مشترکین برق اضافه شده و به ۴۰ میلیون رسیده است. ۲۵ هزار مگاو ولت آمپر به ظرفیت پست‌های انتقال و ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال فشار ضعیف اضافه شده است. ۹۱۸ روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
سخنگوی صنعت برق در خصوص تامین برق صنایع گفت: ۳۰۰ مشترک صنعتی که صنایع انرژی بر هستند ۸ درصد انرژی بیشتری نسبت به سال ۱۴۰۱ دریافت کردند. از طرفی ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی که صنایع کوچک هستند هیچگونه محدودیتی نداشتند. مشترکان در شهر‌های صنعتی نیز به مدت نیم روز مدیریت مصرف داشتند.
او با اشاره به موفقیت برنامه کاهش مصرف در ادارات گفت: در مشترکان اداری و عمومی هدف‌گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی را برنامه ریزی کردیم که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی محقق شد. این برنامه تا ۱۵ شهریور ما ادامه دارد و ساعات کار ادارات بعد از این تاریخ طبق مصوبه هییت وزیران به حالت قبلی برخواند گشت.
رجبی مشهدی در خصوص پاداش مدیریت مصرف گفت: در طرح امسال مصارف بیش از الگو هم شامل پاداش شدند. از ۴۴ میلیون مشترکی که برای آنها قبض صادر شده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول پاداش شده اند و ۱۴۵۰ میلیارد پرداخت شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی