۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۵۷۵۱۸

تولید نفت ایران به۳میلیون و۴۰هزار بشکه رسید

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی نشان می دهد تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت ایران به۳میلیون و۴۰هزار بشکه رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت جهان، کل تولید نفت اوپک در هفتمین ماه سال میلادی جاری را 27 میلیون و 860 هزار بشکه در روز اعلام کرده است.
مجموع تولید نفت 13 عضو اوپک در ژوئیه 2023 نسبت به ماه قبل از آن 950 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.
*افزایش چراغ خاموش تولید نفت ایران در گزارش های آژانس بین المللی
تولید نفت خام ایران نیز در این ماه 3 میلیون و 40 هزار بشکه در روز اعلام شده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن افزایش یا کاهشی نداشته است.
با وجود عدم تغییر تولید نفت ایران در ماه ژوئیه اما بررسی گزارش های ماهانه آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد تولید نفت ایران به طور چراغ خاموش در گزارش های این نهاد بین المللی افزایش داشته است.
در واقع این نهاد در گزارش جدید خود میزان تولید نفت ایران در ماه قبل را اصلاح می کند(افزایش می دهد) و میزان تولید نفت ایران در ماه موضوع گزارش را برابر با آن اعلام می کند. به این ترتیب تولید نفت ایران در گزارش های آژانس بین المللی انرژی بدون این که در ظاهر افزایش یابد اما در واقع و به طور نامحسوس افزایش پیدا می کند.
برای مثال در گزارشی که ماه ژوئیه منتشر شد تولید نفت ایران برای ماه ژوئن 3 میلیون و 10 هزار بشکه در روز اعلام شده بود اما در گزارش ماه اوت تولید نفت ایران برای ماه ژوئن اصلاح شده و به 3 میلیون و 40 هزار بشکه در روز افزایش داده شده است.
همچنین در گزارش ماه ژوئن تولید نفت ایران برای ماه می اصلاح شده و  به 3 میلیون و 10 هزار بشکه در روز افزایش داده شده در حالی که ماه قبل از آن تولید نفت ایران در این ماه 2 میلیون و 870 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.
با این حال بررسی گزارش های آژانس بین المللی انرژی از ابتدای سال 2023 تاکنون نشان می دهد تولید نفت ایران در این سال تاکنون 320 هزار بشکه معادل 12 درصد افزایش یافته است. ایران در آخرین ماه سال 2022 بالغ بر 2 میلیون و 720 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود که این رقم در ژوئیه امسال به 3 میلیون و 40 هزار بشکه در روز افزایش داشته است .
البته باید انتظار داشت در گزارش ماه سپتامبر این نهاد بین المللی تولید نفت ایران برای ماه ژوئیه هم اصلاح شده و رقم بالاتری برای آن اعلام شود.
*تولید نفت ایران تنها نیم میلیون بشکه کمتر از قبل تحریم‌ها
آژانس بین المللی انرژی تولید نفت ایران در سال 2018 یعنی پیش از خروج آمریکا از برجام را 3 میلیون و 600 هزار بشکه در روز اعلام کرده است که تولید نفت ایران در ماه ژوئیه امسال تنها 560 هزار بشکه در روز کمتر از این رقم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی