۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۵۴۶۲۲

ایران در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور نخست دنیاست

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ایران را در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا دانست و گفت: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش صحیح می‌تواند راهگشای حل دغدغه های موجود در حوزه انرژی باشد.
ایران در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور نخست دنیاست
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان  با حضور در نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: بهینه مصرف کردن را باید نهادینه کرد و یکی از راه‌ها این است که مشکلات تولید باید شناخته شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این باره دارند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ایران را در مصرف انرژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا دانست و گفت: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش صحیح می‌تواند راهگشای حل دغدغه های موجود در حوزه انرژی باشد.
او افزود: بخش عمده‌ای از انرژی مربوط به مصارف خانگی بوده و به همین لحاظ بانوان نقش مهم و کلیدی در مدیریت مصرف بهینه آن برعهده دارند، تاکید کرد: در این رابطه نیز لازم است فرهنگ صحیح از الگوی مصرف و دوری از تجمل گرایی هرچه بیشتر در جامعه و خانواده نهادینه شود.
معاون رئیس جمهور در امور بانوان اظهار داشت: در سال گذشته خوشبختانه با مدیریت مصرف برق از خاموشی‌های خانگی جلوگیری کرد و این کار بزرگی بود.
خزعلی گفت: اطلاع رسانی بسیار مهم است بطور مثال در خصوص پاداش‌های خانگی باید به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود، یکی از وزارتخانه‌هایی که از ظرفیت بانوان استفاده کرد وزارت نیرو بود که جای قدردانی دارد، ولی نیاز است که بیشتر از این ظرفیت در صنعت برق استفاده کرد.
وی تاکید کرد باید در مدیریت هم از سبک مدیریت بانوان و مادرانه بهره جست و از توانمندی‌های زنان در امور مدیریتی استفاده کرد. مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی هم گفت: این نیروگاه سومین نیروگاه کشور و دومین تولید کننده برق کشور است.
او  افزود: این نیروگاه بیش از سه دهه عمر و ۱۳ واحد نیروگاهی دارد که ۳/۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه شهید رجایی تولید می‌شود.
وی اظهار داشت: ظرفیت تولید برق در کشور ۹۱ هزار مگاوات است که ۷۴ هزارمگاوات آن توسط نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی و ۱۲هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر توسط سایر نیروگاه‌ها تولید می‌شود.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی تصریح کرد: ۱۳۴ نیروگاه با ۶۱۸ واحد نیروگاهی در کشور وجود دارد. مشاور وزیر نیرو در امور بانوان هم گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که ۱۴۰ اقدام مشترک برای صرفه جویی و مدیریت مصرف در تابستان امسال انجام دهیم. از این ۱۴۰ اقدام ۳۰ اقدام آن مربوط به مدیریت مصرف است. خدا پرست افزود: صرفه جویی رعایت الگوی مصرف در سال گدشته با اهدا پاداش خانگی محقق شد.
وی اظهار داشت: درباره هوشمند سازی و کنترل مصرف اقدامات خوبی صورت گرفته و باید پیگیری شود. امسال پیش بینی شده دما نیم تا ۱ درجه افزایش داشته باشد. خانواده‌ها در مدیریت مصرف برق نقش بسزایی دارند.
مشاور وزیر نیرو در امور بانوان اظهار داشت: اقداماتی که در اداره کل امور زنان انجام شده شناسایی بانوان توانمند است. محور‌های اقدامات و برنامه ریزی امسال در امور خانواده شناسایی بانوان توانمند و تحکیم بنیان خانواده بر اساس الگوی اسلامی است.
در ادامه معاون رئیس جمهور در امور بانوان و هیات همراه از بخش‌های مختلف نیروگاه بازدید کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی