۱۰
۱۸
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۴۴۷۱۱
دستهای پنهان ماجرای آوانگارد چه کسانی هستند؟

رد پای بیژن زنگنه و غلامرضا منوچهری در ماجرای آوانگارد!

ماجرای شرکت کاغذی آوانگارد مربوط به امروز نبوده و ماجرا و پشت پرده عجیبی دارد که بیان این حقایق می تواند راز این شرکت در استفاده از رانت بزرگ را برملا کند.
رد پای بیژن زنگنه و غلامرضا منوچهری در ماجرای آوانگارد!
داستان آوانگارد به سال ۱۳۹۴ بر می گردد که این شرکت کاغذی در سنگاپور به ثبت می رسد و در مناقصه ۳۷۰ میلیون یورویی دقیقه ۹۰ ساخت نفتکش پالایشی FPSO  در لایه نفتی پارس جنوبی با بالاترین امتیاز برنده می شود! جالب اینکه در این مناقصه شرکت ملی نفتکش، یک شرکت نروژی معروف و همچنین شرکت رزموند از شرکتهای تابعه تاسیسات دریایی در این مناقصه حضور داشتند و این مناقصه به شرکت آوانگارد واگذار می شود.
نکته بسیار مهم در این است که در آن‌زمان به شرکت کاغذی آوانگارد امتیاز ٩۴ داده شد و شرکت های دولتی نفتی مانند ملی نفتکش امتیاز فقط ۵ داده شد .
به گزارش نفت ما، در صورتیکه شرکت آوانگارد طبق اسناد و مدارک موجود ، هیچ گونه سابقه و تجربه نفتی و یا ساخت نفتکش پالایشگاهی را نداشته و از طریق رانت و یک شبه وارد گردونه مناقصه شده و کار را به این شرکت کاغذی واگذار کردند.
به گفته منابع آگاه شرکت آوانگارد با هزینه ۱۰۰ دلاری برای ثبت شرکت در سنگاپور یک شبه برای پروژه فوق متولد می شود و در مناقصه فوق با ثبت امتیاز فنی ۹۴ درصدی بالاتر از شرکت های حاضر، بدون حتی دارا بودن تجربه و با استفاده از رانت توانست برنده مناقصه ۳۷۰ میلیون یورویی ساخت نفتکش پالایشی پارس جنوبی گردد!
از سوی دیگر، فردی به نام فامیلی "ه" که مسئول مستقیم این پروژه بوده بعد از خوش خدمتی در آن دوران و پرداخت ۴۰ میلیون یورو اضافه کاری به شرکت آوانگارد علیرغم مشکلات ایجاد شده در تحویل نفتکش و تاخیرهای مکرر، به یکباره بعنوان مدیرعامل شرکت آوانگارد بعد از اتمام پروژه نایل می شود!

انتشار اطلاعات غلط برای متهم کردن خجسته مهر

شرکت آوانگارد بعد از تاسیس توسط "ح.ک" که با هدایت غلامرضا منوچهری و بیژن زنگنه راهبری می شد بعد از اتمام پروژه ساخت نفتکش لایه پارس جنوبی، بصورت کاملا هدایت شده با فریب مدیران فعلی شرکت ملی نفت، اقدام به قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی به صورت کاملا غیرشفاف نمودند. هرچند این قرار داد غیرشفاف با امضا خجسته مهر انجام شده است اما پشت پرده و لیدر اصلی این جریان شخص بیژن زنگنه و دست راستش یعنی غلامرضا منوچهری درمیان است. اما در میان شخص دیگری به نام فامیلی "ک" نیز در هدایت این پروژه ها به سمت آوانگارد نیز مطرح است و ضلع سوم آن را تشکیل می دهد که در زمان واگذاری پروژه اول مسئولیت مهمی را در کشور داشته است.
در انتها هرچند یکی از رسانه ها عنوان نموده که بیژن زنگنه این قرارداد را استثماری خوانده است اما اطلاعات موجود خلاف این ادعا را نشان می دهد.
نفت ما طی روزهای آتی موارد بیشتری را برای روشن شدن افکار عمومی و پیگیری نهادهای نظارتی منتشر خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


مختاری
با سلام ،
واقعا چرا و به چه دلایلی باید کار بزرگ توسعه میادین نفتی را به یک شرکت کاملا بی تجربه واگذار نماییم ؟؟؟؟
فرید فرپز
هر که نامپخت از گذشت روزگار
نیز ناموزد از هیچ آموزگار

وقتی کارهای مهم و فوق تخصصی به افراد ناکارآمد و غیر متخصص سپرده شوند ، بیش از این نباید انتظاری داشته باشیم .
تنها چیزی که مهم نیست منافع ملی است .
و مهمترین چیز برای کسانی که با شرکت های پوچ و تو خالی قرارداد منعقد میکنند فقط منافع شخصی است .
الی برکت الله 🙏🙏🙏
شریعت پناه
با درود
این جمله از کیست ؟؟؟؟؟
افشا کنندگان مفاسد اقتصادی بایستی حمایت و مورد تشویق قرار گیرند .
جناب آقای دکتر رییسی هنگام تصدی مقام ریاست قوه قضائیه
پشيمان
فريب اين شعارها نخوريد
من كارم و ٢٠ سال سابقه كاري و تخصص رو با اتكاء به همين شعار آقاي رييسي از دست دادم و هم اكنون خوار و پشيمانم.كاش مثل ديگران كه در كنار اين اختلاس سهمي بردند حداقل سرم رو پايين انداخته بودم و چشمم رو به روي همه چيز بسته بودم.

٥٠٠٠ ميلياردتومان پول اختلاس شده رو به كشور برگردوندم.

الان با ٥ نفر كه تحت حمايت مالي من هستند نمي دونم چه خاكي تو سرم بريزم
اگر پروژه را درست به انجام رسانده و تکمیل کرده،
این گونه تهمت زدن خجالت اوره....
محمد
شرکتی که تو اوج تحریم ها قراردادهایی بسته که به سود مملکتمون بوده و بهترین سودآوری و انجام داده… پروژه fpso تو ۲ سال انجام دادن که شرکت های دیگه همه تعجب کردن از این سرعت عمل.. شما اگر وطن دوست هستی جبهه گیری اشتباه نکن و‌گل بخودی نزن. شما هدف خاصی از تخریب داری، یا منابع اطلاعات شما کذب هست
احمد
جریان چیه؟
قشنگ مشخص است که شما
یک متنی نوشته اید که بوی سیاسی کاری و قشقرق از آن می آید.
من سابقه ساخت fpso را خواندم.
ننگ بر نویسنده این مقاله.
که خائن به مملکت است.
فقط برای اهداف شخصی اش....ق
یکی تان بنویسید که
مگر شما
مهره قطر یا یهودی هستید؟
که با بهره برداری ایران مخالفت میکنید؟
وطن دوست
سلام، Fpso مگر به موقع واگذار نشد؟ مگر پروژه ی موفقی نبود؟ شما واقعا سهوا در تیم دشمنان کشور و مخالف منافع مردم هستید؟
الان پروژه ی بهره برداری از میادین مشترک به نفع کشوره یا به ضرر کشور؟ خودتون می فهمید چی می گید؟!؟!؟ مخالفید از بهره برداری عقب نمودیم یا دوست دارید همه منابع دست قطر بیفته و کشور ما بی بهره؟!؟
وقتی یه شرکتی پروژه ی قبلی اش روبه بهترین نحو و در تاریخ قراردادها به موقع ترین بوده، باید تشویق بشه و مورد حمایت باشه یا کارشکنی بشه براش؟!
کدوم منفعت شخصی تون به خطر افتاده که دارید منفعت کشور و مردم رو زیر پا می گذارید؟!؟!
مرگ بر
کسانیکه ضدمنافع ملی قلم می چرخانند
همه خیانت های این کشور سرنخش زنگنه است
صدیقی
با سلام ،
در مورد کاغذی و پوچ بودن شرکت اماراتی آوانگارد که شک و شبهه ای نیست .
ولی چرا هیچ کسی از افرادیکه این مگا پروژه را به این شرکت دادند ، نامی نمی‌برد ؟
به اعتقاد من آوانگارد کاملا بی تقصیر است و افراد پشت پرده و رانت خوار مفسدین اقتصادی باید به دستگاه قضایی معرفی شوند جهت محاکمه و پاسخگویی و اجرای عدالت .
البته اگر به دنبال عدالت هستیم .
والسلام
حالا میخوابد چیکار زنگنه کنید؟
ارشام
والا اصحاب رسانه تا این لحظه دنبال اهداف خاصی بوده اند نه در ایران بلکه در سطح جهان رسالتی غیر جذب مخاطب و اشاعه اخبار ندارند اخبار هم مجموع اطلاعات درست یا غلطی است که صحت و سقم آن توسط هیچ منبعی اثبات نمیشود و این مطالب که نوشته شده در ارتباط با شرکت چند دلاری هم همینگونه موجبات انحراف افکار مردم خواهد شد مگر اثبات شود نشود روسیاهیش به روز قیامت خواهد بود
زنگنه بیشترین خیانت رو به این کشور کرد
شرکت های کاغذی در این کشور بزرگترین عامل فساد هستند که در دولت روحانی خصوصا در وزارت نفت و پتروشیمی تعدادشان سر به فلک میکشد.