۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۱۵۵۲۸۸
رییس هیات مدیره پتروشیمی غدیر در گفت و گو با "نفت ما" اعلام کرد:

ساخت پروژه کلرآلکالی در راستای رشد تولید در پتروشیمی غدیر+فیلم

امامقلی گفت: برای اجرای پروژه کلرآلکالی حدود ۱۷۰ میلیون دلار هزینه پیش بینی شده است و با توجه به محاسبات انجام شده، بازگشت سرمایه اولیه پروژه حداکثر طی دو سال و ۵۰ درصد خواهد بود.
فایل ویدیو
خسرو امامقلی رییس هیات مدیره پتروشیمی غدیر در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص کم و کیف احداث پروژه کلرآلکالی این مجتمع که اخیرا توسط وزیر کار کلنگ زنی شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مواد اولیه استراتژیک جهت پروژه EDC یا PVC ، کلر است، بالتبع اقدام به تفاهمنامه و قرارداد ساخت پروژه تولید کلر در واحد کلر آلکالی نمودیم.
امامقلی با اشاره به اینکه پروژه کلرآلکالی از اهمیت ویژه ای برخوردار چون باعث خروج از وابستگی به پتروشیمی اروند در تامین کلر خواهد شد، افزود: در راستای کاستن از قیمت تمام شده محصول پی وی سی خواستیم که پروژه آلکالی را خودمان اجرا کرده و از طرفی اشتغالزایی کنیم. همچنین با توجه به اینکه در برنامه مان افزایش ظرفیت VCm قرار دارد، به خاطر همین مجبور هستیم که پروژه کلر آلکالی را با ظرفیت پیش بینی شده 150 هزار تنی در سال با اهدافی که عرض کردم اجرایی کنیم.
رییس هیات مدیره پتروشیمی غدیر در خصوص عبور پتروشیمی غدیر از ظرفیت اسمی تولید در سال گذشته و استمرار آن در سال رشد تولید گفت: ما با توجه به اینکه برنامه های میان مدت و بلند مدتی برای افزایش تولید داریم، قطعا یکی از اهداف اصلی ما برای سالهای آتی افزایش تا 300 هزار تنی پی وی سی در سال است  که یکی از مواد اولیه آن کلر است و بالتبع ما باید این پروژه را اجرایی کنیم که  خوشبختانه با حمایت مقام عالی وزارت کار آقای دکتر صولتی این پروژه کلنگ زنی شد.
  امامقلی در مورد مدت ساخت پروژه اعلام کرد: امیدوارم با توجه به برنامه های پیش بینی شده بتوانیم طی مدت 36 ماه این پروژه را اجرایی کنیم و ما اولین اقدامی که کردیم عقد تفاهمنامه ای جهت انتخاب MC پروژه بود که شرکتی توانمند را انتخاب کرده و به تفاهمنانه رسیدیم که امیدوارم بتوانیم در چند روز آینده قراردادش را منعقد کنیم.
رییس هیات مدیره پتروشیمی غدیر در خصوص اشتغالزایی پروژه کلر آلکالی گفت: اشتغالزایی پروژه در حین اجرای پروژه حدود 500 نفر است و هنگامی که پروژه به بهره برداری برسد 150 نفر مستقیم و 300 نفر غیر مستقیم خواهد بود.
  امامقلی در مورد میزان تامین مالی پروژه کلرآلکالی و نرخ بازگشت سرمایه آن تصریح کرد: برای اجرای پروژه کلرآلکالی حدود 170 میلیون دلار هزینه پیش بینی شده است و با توجه به محاسبات انجام شده، بازگشت سرمایه اولیه پروژه حداکثر طی دو سال و 50 درصد خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی