۶
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۱۵۴۸۱۹
علی عسکری در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

هدفگذاری هلدینگ خلیج فارس برای حضور در بین ۱۰ شرکت برتر پتروشیمی جهان

افتتاح مگاپروژه الفین گچساران در آینده نزدیک
در دوره بعد که ICIS ارزیابی سالانه اش را منتشر بکند، امیدواریم رتبه جهانی هلدینگ خلیج فارس در میان شرکتهای پتروشیمی جهان به زیر ۲۰ بیاید، هرچند هدف ما اینست که به سمت Top ۱۰ (جزو ده شرکت برتر پتروشیمی جهان) برویم.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ دکتر عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پاسخ به پرسش "نفت ما" مبنی بر اینکه اخیرا فاز اول پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس توسط رییس جمهور رییسی افتتاح شده و بیانگر جسارت هلدینگ خلیج فارس در اجرا و تکمیل طرحهای مهار فلرینگ علیرغم ناکامی وزارت نفت است، امسال در سال رشد تولید چه پروژه هایی در دست افتتاحی دارید که بتواند از ظرفیت بالفعل تولید برخوردار شود، اظهار داشت: پروژه پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس، بسیار مهم است چون یک پروژه بزرگ زیست محیطی است که با تکمیل ظرفیت خود حدود 500 میلیون فوت مکعب در روز گازی را که دارد می سوزد و محیط زیست را تخریب می کند، به محصول و ثروت تبدیل نماید. لذا پروژه بسیار مهم و ارزشمندی در ابعاد ملی و جهانی است.
علی عسکری افزود: پروژه بزرگ دیگری که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، مگاپروژه الفین گچساران است که به مدت 18 سال راکد باقی مانده و با مشکلاتی مواجه شده بود،لذا در یک سال گذشته تصمیم جدی برای تکمیل آن گرفته شد و علیرغم یک سری پیچیدگیهایی که دارد، حقیقتا با کار جهادی و شبانه روزی که انجام می شود، نوید می دهم که تا یکی دو ماه آینده افتتاح بشود. در افتتاح فاز یک پالایشگاه گازی هویزه هم شاهد این مدیریت جهادی و شبانه روزی بودیم وگرنه در این بازه زمانی به بهره برداری نمی رسید.
مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه با بهره برداری از مگاپروژه الفین گچساران سالانه بیش از یک میلیون تن اتیلن تولید می کند، گفت: زنجیره تکمیل ارزش مگاپروژه الفین گچساران تامین خوراک چهار پروژه پتروشیمی پلی اتیلن دیگر در منطقه دنا است.
علی عسکری ادامه داد: پروژه دیگری که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، پروژه آمونیاک 700 هزار تنی در سال پتروشیمی هنگام در عسلویه است. بعد از آن، در میان 28 پروژه ای که در دست اجراست، 6 پروژه دیگر هم امسال به بهره برداری خواهد رسید که پروژه های پترول نیزدر میان آنها قرار دارد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در پاسخ به پرسش دیگر نفت ما مبنی بر اینکه با افتتاح پروژه های در دست ساخت، طبیعتا تولید و صادرات و درآمدزایی شرکت بالا خواهد رفت و آیا این وعده را به سهامداران می دهید که رتبه جهانی شرکت ارتقا بیابد و در تراز بهتری قرار بگیرد، اعلام کرد: ما به دنبال ثبت همین رکورد هستیم و با افتتاح پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس، افتتاح پروژه الفین گچساران، پتروشیمی هنگام، هم تناژ محصول ما بالا رفته و هم رتبه بالاتر خواهد رفت. همچنین اقداماتی در پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس برای فشار افزایی چاههای نفت و خاموش کردن فلرها با اعتبار یک میلیارد دلاری در حال انجام است که تولید و رتبه ما را بالاتر خواهد برد.
علی عسکری در پایان گفت: انشالله در دوره بعد که ICIS ارزیابی سالانه اش را منتشر بکند، امیدواریم رتبه جهانی هلدینگ خلیج فارس در میان شرکتهای پتروشیمی جهان به زیر 20 بیاید، هرچند هدف ما اینست که به سمت Top 10 (جزو ده شرکت برتر پتروشیمی جهان) برویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محمد
آون آقای که خودش رو تلاش میکنه نشون بده کیست؟ چرا این افراد در کنار علی عسکری هستند.چهره ای آقا نشان از پاچه خواری و بی سوادی است.
بازنشسته
بازنشسته های همین شرکت خلیج فارس به گدایی افتادن نفرین بر شما