۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۷۲۹۲۰

بیان مظلومیت مدیران نفتی، وظیفه ویژه رسانه‌ها

مهدی قدیری
بیان مظلومیت مدیران نفتی، وظیفه ویژه رسانه‌ها
یکی از الزامات مدیریت در دنیای امروز توان تبلیغ رسانه‌ای و اعلام برنامه‌های مثمرثمر و موفقیت‌هاست. اهمیت اطلاع رسانی و رسانه‌ها در روزگار جدید به اندازه‌ای است که هیچ مدیر موفقی بی‌نیاز از آن نیست و بدون همراهی رسانه‌ها، مقبولیت افکار عمومی شکل نمی‌گیرد و چنین وضعی به معنای شکست مدیریت است. با این حال گاهی شرایطی پیش می‌آید که دست مدیران در ارائه آمار و اطلاعات مربوط به موفقیت‌هایشان را می‌بندد و امکان همراهی رسانه‌ها را تا حد زیادی از آن‌ها می‌گیرد. 
وضعیت جنگی یکی از وضعیت‌هایی است که در آن، بخش‌های درگیر نمی‌توانند و نباید آمار و اطلاعات موفقیت‌های خویش را اعلام کنند تا مورد بهره‌برداری دشمنان قرار نگیرد. جنگ اقتصادی امروز کشور با آمریکا، که اهمیتی کمتر از جنگ 12 روزه ندارد، یکی از این موارد است. تلاش شش ماهه اخیر دولت ترامپ در زمینه محدود سازی اقتصاد ایران، بیش از هر بخش دیگری بر موضوع «فروش نفت ایران» متمرکز بوده است. ترامپ طی چهار سالی که از کاخ سفید دور بود همواره ادعا کرده که داشته به سمت صفر شدن صادرات نفت ایران حرکت می‌کرده اما دولت جو بایدن این وضعیت را شکسته است! 
او برای اثبات این ادعا طی این ماه‌ها تلاش بسیار برای متوقف ساختن فروش نفت ایران کرده و از راه تهدید و تطمیع خریداران نفت ایران تا وضع تحریم‌های تازه، سعی کرده که شرایط را برای ایران سخت کند. اما آنچه برای رئیس جمهور آمریکا دردناک است، این که علی‌رغم همه این تلاش‌ها آماری که از سوی رسانه‌ها و مراکز بین‌المللی منتشر می‌شود بازگو کننده این واقعیت است که فروش نفت ایران نه تنها کم نشده، بلکه در بازه‌ اول تا بیستم ژوئن ۲۰۲۵ (۱۱ تا ۳۰ خرداد)‌ به ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین سطح ثبت‌شده تاکنون است.
این‌که این موفقیت چگونه به ثمر نشسته موضوع مهمی است که در شرایط عادی لازم بود که با کمک رسانه‌ها اعلام شود، اما مشخص است که در این شرایط چنین اطلاعاتی باید محرمانه بماند تا شاهد شکست بیش از پیش دشمنان باشیم. بر این اساس است که حتی وقتی وزیر نفت هم می‌خواهد درباره موفقیت‌های وزارت متبوعش سخن بگوید به آمار و داده‌های خارجی استناد می‌کند. 
همه این‌ها بازگو کننده مظلومیتی است که این روزها دامان بسیاری از مدیران حوزه نفت را گرفته است. در کنار تلاش سخت و طاقت فرسا برای مقابله با تحریم‌ها و تامین معاش شهروندان ایرانی که وابستگی نسبتا زیادی به فروش نفت دارد، این عزیزان از ارائه آمار و همین ‌طور تشریح چگونگی دور زدن تحریم‌ها، میزان صادرات نفت و چگونگی تعامل با مشتریان نفت ایران معذور هستند، و به این ترتیب بخشی از پشتوانه رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را از دست داده‌اند. 
رسانه‌هایی چون «نفت‌ما» بر مبنای رسالت خویش، وظیفه آگاهی رسانی به مردم در این وضعیت و شرایط حساس را به عهده دارد و بنا بر این وظیفه، سعی دارد با تاکید بر محدودیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مدیران نفتی کشور، سعی در جبران محدودیت‌های پیش گفته و کسب حمایت افکار عمومی برای مدیران زحمتکش و مظلوم امروز ایران داشته باشد. این وظیفه ویژه‌ای است که این روزها ما برای خویش تعریف کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم آن را به بهترین وجه انجام دهیم.

 مدیرمسول نفت ما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی