۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۶۰۶۲۱
باحضور سهامداران؛

مجمع پتروشیمی دنــا برگزار شد

هاشمی اظهار داشت: یکی از مهترین اقدامات صورت گرفته در سال مالی گذشته تدارک تجهیزات ویژه فرآیندی در مجموعه ماشین سازی و دیگری نیز امضا قرارداد تامین مابقی تجهیزات پس از ۴ سال توقف مابین پتروشیمی های دنا، سبلان و شرکت پیدک بودکه طی جلسات متعدد و فشرده به سرانجام رسید.
مجمع پتروشیمی دنــا برگزار شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی دنا، دوشنبه 22 آبان ماه سال 1402 با حضور علی یاری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر، حسین هاشمی مدیرعامل پتروشیمی دنا، اعضای هیئت مدیره پتروشیمی دنا، به ریاست علیرضا فتحی نیا و با حضور مدیران ارشد پتروفرهنگ و گروه مالی سپهر صادرات برگزار شد.
حسین هاشمی،مدیرعامل دنا در این مجمع گفت: در سال مالی گذشته با رویکرد حل مسئله و با توجه به مسائل اساسی مجموعه پتروشیمی دنا فعالیت های بسیاری دنبال شد و تمام تلاش مجموعه در راستای پیاده سازی برنامه های سهامداران و عملیاتی شدن سیاست های آنها پیگیری شد. پیگیری تسهیلات بانک EIH  (به میزان 20میلیون یورو) اقدام دیگری بود که در ماه های اخیر در راستای تامین منابع لازم به منظور ساخت تجهیزات اصلی و فرایندی پروژه در ماشین سازی اراک صورت گرفت.
وی افزود: طبق اهداف متعالی دنا در حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی، همکاری مثمر ثمری با شرکت ماشین سازی اراک با اولویت ساخت تجهیزات فرایندی به عنوان قلب پتروشیمی صورت گرفت که ماحصل آن ساخت و نصب رآکتور فوق سنگین 240 تنی، با قطر 6ونیم متر و طول 22 برای نخستین بار در کشور مطابق با استاندارد‌های جهانی بود.
هاشمی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهترین اقدامات صورت گرفته در سال مالی گذشته تدارک تجهیزات ویژه فرآیندی در مجموعه ماشین سازی و دیگری نیز امضا قرارداد تامین مابقی تجهیزات پس از 4 سال توقف مابین پتروشیمی های دنا، سبلان و شرکت پیدک بودکه طی جلسات متعدد و فشرده به سرانجام رسید.
مدیرعامل دنا با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در تدوین بودجه عملیاتی واقع بینانه در سال مالی آتی، گفت: در این خصوص مقرر گردید 50 درصد از منابع مورد نیاز پروژه توسط سهامدار و 50 درصد دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین شود اما در عین حال تمام تلاش مدیران دنا بررسی تمام رویکردهای نوین تامین مالی در راستای تکمیل پروژه تا پایان سال 1403 خواهد بود.
وی در پایان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های دولت و نهادهای تاثیر گذار از جمله وزارت نفت باعث گردید که طرح پتروشیمی دنا جز طرح های اولویت دار دولت قرار گیرد تا امکان دریافت تسهیلات بانکی به این پروژه مهیا شود. این دستاورد به زودی عامل اخذ تسهیلات 4500 میلیارد ریالی بانک ملی خواهد گردید که جبهه های کاری در دنا را تقویت و پیشرفت پروژه را تسریع خواهد کرد.
در پایان این جلسه نیز صورت های مالی و گزارش هیئت مدیره تصویب و روزنامه ایران به عنوان روزنامه رسمی شرکت صنایع پتروشیمی دنا تعیین شد.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی