۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۵۵۳۳۲

ضرورت توجه به ایمنی با خصوصی‌سازی پالایشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به با توجه به خصوصی سازی پالایشگاه ها، باید توجه بیشتری به مسائل ایمنی و دقت در میدان عمل داشته باشیم، گفت: نباید چالش زیست محیطی در این صنعت تنها به سوخت و کیفیت آن ختم شود.
ضرورت توجه به ایمنی با خصوصی‌سازی پالایشگاه‌ها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جلیل سالاری امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر اچ اس ای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تبریک دهه کرامت، افزود: حضور آقای نرمیان نژاد در حوزه اچ اس ای منشا اصلاحات، اقدامات و تغییرات ساختاری بود و امیدواریم در مسئولیت جدید نقش خدمتگذاری را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه این است که از ظرفیت‌های داخل مجموعه استفاده کنیم و نگاه این نیست که ظرفیت بیرونی را به کار بگیریم، ادامه داد: امیدواریم با توجه به تلاشی که در گذشته بوده با همان ظرفیت و استفاده از توان همه همکاران کار جلو برود، زیرا اقداماتی که انجام شده نتیجه همدلی و همکاری کل مجموعه بوده است.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که دچار حوادث هستیم، گفت: به ویژه با توجه به خصوصی سازی پالایشگاه‌ها، باید توجه بیشتری به مسائل ایمنی و دقت در میدان عمل داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شاخص‌ها را باید تدوین کنیم و برخی شاخص‌های قدیمی نیاز به بازنگری دارد تا عملکرد شرکت ها را پایش کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه باید منابع را به‌روزرسانی کنیم، افزود: علاوه بر آنکه باید پیمانکاران ارزیابی شوند، همچنین باید در حوزه تجهیزات و ادوات، به استاندارد روز مجهز باشیم.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران یک شرکت توسعه‌ای است، ادامه داد: باید نگاه توسعه ای باشد و در حوزه طرح ها و پروژه‌ها با سازمان های مختلف از جمله محیط زیست همکاری داشته باشیم و برای حل چالش‌های شرکت های پالایشی و سایر شرکت های زیرمجموعه در کنارشان باشیم.
سالاری به افزایش مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به رشد مصرف سوخت، شعاع حمل و نقل فرآورده های نفتی افزایش پیدا کرده که این موضوع علاوه بر لزوم توجه به استانداردها، نفرات و تجهیزات، نیازمند دقت در مسائل زیست محیطی است؛ همچنین توجه به سلامت همکاران، وضعیت بهداشت و غذا ضرورت دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید در طرح ها و پروژه های صنعت پالایش، پیوست های زیست محیطی دیده شود، ادامه داد: نباید چالش زیست محیطی در این صنعت تنها به سوخت و کیفیت آن ختم شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: موارد دیگری مانند بهینه سازی، آلایندگی و عوارض آلایندگی نیز باید مورد توجه باشد.
سالاری تاکید کرد: پدافند غیر عامل، تامین منابع مالی و مقاوم سازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه موضوع پسماند یکی از چالش های کشور است، گفت: بازیافت کاتالیست، پسماند مخازن و لایروبی ها در همه انبارها وجود دارد و اگر بتوانیم روش نوین بازیافتی را در نظر بگیریم و در قالب شرکت های دانش بنیان این مشکلات را حل کنیم، این چالش حل خواهد شد. در این زمینه باید شرکت های دانش بنیان برای حضور بلند مدت در این صنعت، مجوزهای محیط زیست را بگیرند و با متد روز بازیافت پسماند را انجام دهند.
معاون وزیر نفت با تاکید بر انجام اقدامات لازم مانند طرح کهاب، افزود: تاسیسات در صنعت پالایش و پخش حساس است و باید صیانت شود و در این زمینه تقویت پدافند غیر عامل و اقدامات سایبری برای مقابله با حملات احتمالی ضروری است.
وی بر لزوم تقویت توانمندی نیروهای انسانی در بخش های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها در حوزه آموزشی استفاده شود.
سالاری با اشاره به اینکه در موضوع ارزیابی و بازرسی سی ان جی مساله داریم، گفت: شرکت های صاحب صلاحیت نیاز به غربالگری دارند و کار میدان در این حوزه گسترده است. بنابراین باید از بروکراسی خارج شویم.
وی به ضرورت مستند سازی حوادث گذشته در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث پیشگیری از حوادث آینده خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، جایگاه پالایش و پخش در وزارت نفت همواره رتبه عالی بوده که لازم است این جایگاه حفظ و ارتقاء یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خصوصی سازی = تورم سازی
خصوصی سازی = نابودی نفت و پتروشیمی
خصوصی سازی = نابودی درامدهای دولت
خصوصی سازی = افزایش کسری بودجه
خصوصی سازی = تورم
واقعیت تلخ
بخش خصوصی اهمیتی برای ایمنی قایل نیست
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی