۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۵۵۰۴۴

رشد ۲۷درصدی ورودی آب به سدهای کشور

با وجود ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به ۶۵ درصد رسیده و در زمان حاضر ۳۵ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.
رشد ۲۷درصدی ورودی آب به سدهای کشور
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،از ابتدای سال آبی جاری (آغاز مهر 1401) تا 23 اردیبهشت‌ماه 1402، در مجموع 31 میلیارد و 30 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که در مقایسه با ورودی 24 میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی آب به سدهای کشور در مدت زمان مشابه سال آبی قبل، رشدی 27درصدی داشته است.
همچنین، طبق آخرین آمار رسمی اعلام‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان رهاسازی آب از سدها برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و اهداف زیست‌محیطی در 233 روز ابتدایی سال آبی جاری، 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 500 میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.
با وجود 32 میلیارد و 110 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور، میزان پرشدگی سدها به 65 درصد رسیده و در زمان حاضر 35 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.
این‌درحالی‌است که میزان ذخایر آبی سدهای ایران در زمان مشابه سال قبل (23 اردیبهشت 1401) بالغ بر 27 میلیارد و 130 میلیون مترمکعب بوده است و رشدی 18درصدی را در میزان ذخایر آبی سدها شاهد هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی