۴
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۶۳۵۹۳
مدیرعامل پتروشیمی نوری در استودیوی نفت ما در ایران پتروکم تاکید کرد: (بخش ۱)

استفاده از ساخت داخل، باعث استمرار تولید پتروشیمی نوری شده است

۹۰ درصد مواد شیمیایی و کاتالیست پتروشیمی نوری، داخلی سازی شده است
علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم در سال‌های اخیر بالای ظرفیت طراحی تولید کنیم و به این دلیل هیچ موقع معطل قطعات یدکی، هیچ موقع معطلِ موادِ شیمیایی و کاتالیست نشدیم که دلیل آن هم استفاده از پتانسیل‌های ساخت داخل است.
فایل ویدیو
مهندس تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در استودیوی نفت ما در ایران پتروکم، در خصوص حضور این شرکت در این نمایشگاه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: شرکت پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات آروماتیک بوده و خوشبختانه در سال 1402،  سال خوبی را تا حالا از نظر تولید پشت سر گذاشته است. در سال جاری بعد از چندین سال اورهال اساسی کل سیستم گاز، شبکه‌ گاز، شبکه‌ بخار، فلر، را به صورت موفقیت آمیز انجام داده و بازسازی کردیم و کار خیلی مهمی دیگری که انجام دادیم این بود که برای اولین بار در ایران کل سیستم کنترل را به روز کردیم و این اتفاق خیلی خوبی بود که از آخرین ورژن سیستم کنترل استفاده می‌کنیم.
صانعی در مورد پروژه‌های توسعه ای پتروشیمی نوری اعلام کرد: پروژه‌ گازوئیل یورو6 حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد که در سال بعد راه ‌اندازی می شود و این کار می ‌تواند به تنوع محصولات و هم به محیط زیست بسیار کمک کند. پروژه‌ زیرو فلرینگ هم حدود 25 درصد، پیشرفت دارد.
مدیرعامل پتروشیمی نوری ما در خصوص استفاده از ساخت داخل در پروژه هاث توسعه ای این شرکت گفت: در پتروشیمیِ نوری ۴ تا پروژه انجام دادیم، پروژه‌ اول که سالهای گذشته انجام دادیم حدود ۲۰ درصد ساختِ داخل، پروژه‌ دوم ۲۶ درصد، پروژه‌ای که دو سال پیش داشتیم حدود ۳۵ درصد و پروژه‌ گازوئیل  ۸۵ درصد تجهیزاتش ساخت داخل است.
صانعی افزود: درواقع در پروژه های زیرو فلرینگ و تولید گازوئیل یورو 6، یک جهش تقریبا ۵۰ درصدی استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی را داریم که واقعا جهش خیلی خوبی است. دلیلش هم ارتباط نزدیک ما با خط اول صنعت است، چون پتانسیل بسیار خوبی در ایران وجود دارد که ما تمام سعی و تلاشمان را کردیم تا از تمام پتانسیل ها استفاده بکنیم. لذا، نمایشگاه و همایش پتروکم هم در طول این پنج سالی که برگزار شد خیلی به ما کمک کرد. ما بسیار هدفمند در این نمایشگاه شرکت کردیم و اطلاعات سازندگان را می‌گیریم و بعد از آن تازه کار را شروع کرده و ارزیابی در کمیته های فنی‌ انجام می شود تا وندورهایی که واقعا در حد استاندارد مطلوب کار می‌کنند و جزء وندورلیست‌های ما محسوب می شوند، با این شرکتها قرارداد امضا می‌کنیم و نتیجه اش استفاده 85 درصدی از پتانسیل ساخت داخل می شود.
مدیرعامل پتروشیمی نوری تصریح کرد: در حوزه‌ های مواد شیمیایی و کاتالیست، ما تقریبا از ۱۶ کاتالیست استفاده می کنیم که ۱۴ موردش را داخلی‌سازی کردیم که در سال گذشته ۶ کاتالیست ایرانی سازی شد و 2 مورد باقیمانده هم در حال داخلی سازی است. در حوزه‌ مواد شیمیایی هم خوشبختانه توانستیم حدود ۹۰ درصد مواد شیمیایی و کاتالیست مورد استفاده مان را داخلی سازی کنیم و علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم در سال‌های اخیر بالای ظرفیت طراحی تولید کنیم و به این دلیل هیچ موقع معطل قطعات یدکی، هیچ موقع معطلِ موادِ شیمیایی و کاتالیست نشدیم که دلیل آن هم استفاده از پتانسیل‌های ساخت داخل است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی