۸
۱۷
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۱۴۹۶۰۳
با یک بررسی ساده در کدال می توانید به حقایق پشت پرده پی ببرید؛

صادرکننده واقعی نمونه اوره ساز کشور را بشناسید!

در خبری عجیب و محیّرالعقول که واکنش های زیادی را در صنعت پتروشیمی به همراه داشت در روز ملی صادرات، پتروشیمی شیراز و سرپرست آن به عنوان صادرکننده برتر و نمونه کشور در سال ۱۴۰۱ انتخاب شد!
صادرکننده واقعی نمونه اوره ساز کشور را بشناسید!
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در واقع، در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در 30 مهرماه در سالن اجلاس سران با حضور رییس جمهور، رییسی برگزار شد شرکت پتروشیمی شیراز برای نخستین بار پس از ۶ دهه فعالیت به‌عنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۱ از میان شرکت‌های اوره‌ساز کشور انتخاب شد و محمد بهمئی، سرپرست این شرکت، لوح و تندیس ویژه این مراسم را دریافت کرد.
 هرچند این جایزه مربوط به عملکرد دکتر امین امرایی، مدیرعامل سابق شیراز و مدیرعامل کنونی پتروشیمی مارون است اما پیشتر در مرداد ماه امسال، هم پتروشیمی شیراز جایزه مدیریت موفق ملی را درسومین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم به دست آورد که باز نتیجه عملکرد دکتر امرایی بوده است.
نکته عجیب ماجرا در انتخاب پتروشیمی شیراز و بهمئی به عنوان صادرکننده نمونه اوره آن هم در هفته آمار آنجاست که مشخص نیست بر اساس چه معیار و ملاکی انتخاب شده‌است!؟ اگر آمار سال 1400 ملاک قرار گیرد باز این پتروشیمی پردیس است که حائز رتبه اول صادرات اوره کشور بوده‌ و اگر آمار شش ماهه اول سال 1401 معیار و سنجه باشد، باز این پتروشیمی پردیس است که پیشتاز صادرات اوره کشور بوده‌است. 
بر اساس اطلاعات و آمار سامانه کدال، گزارش عملکرد صادرات اوره‌سازان کشور نشان می‌دهد که شرکت پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس، در سال 1400 بالغ بر شانزده هزار و 988 میلیارد تومان فروش صادراتی داشته‌است و در رتبه نخست صادرکنندگان برتر اوره کشور قرار می‌گیرد، به عبارتی صادرات پردیس بیش از دو برابر صادرات اوره شیراز در سال 1400 بوده‌است.
همچنین پتروشیمی پردیس در شش ماهه اول سال 1401 بالغ بر نوزده هزار و 271 میلیارد تومان فروش صادراتی اوره داشته است و باز از این حیث در میان اوره‌سازان کشور در دوره مورد بررسی در رتبه اول قرار می‌گیرد. میزان فروش صادراتی پردیس در شش ماهه اول 1401 هم حدود سه برابر صادرات اوره پتروشیمی شیراز است.
موضوع انتخاب پتروشیمی شیراز باز زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم ظرفیت تولید اوره پتروشیمی پردیس 3.225 میلیون تن در سال بوده  و 37 درصد تولید اوره کشوررا در میان هفت شرکت اوره‌ساز بورسی و غیر بورسی در اختیار داشته و حتی اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره دارد، در حالی‌که ظرفیت پتروشیمی شیراز 1.568 میلیون تن در سال است و 18 درصد ظرفیت تولید اوره کشور را در میان اوره‌سازان بورسی و غیر بورسی کشور در دست دارد.
در واقع پتروشیمی پردیس بیشترین میزان تولید و فروش اوره کشور را در دست دارد و انتخاب پتروشیمی شیراز و سرپرست آن محل تردید و اشکال اساسی است. 
مضافا باید تاکید کرد که پتروشیمی پردیس، باارزش‌‌‌ترین شرکت بورسی اوره‌‌‌ساز کشور بوده و از نظر بازده قیمتی سهام هم در رتبه اول قرار دارد. فروش صادراتی شپدیس در سال مالی منتهی به 31/06/1401 رکورد چشمگیر بیست و هشت هزار و 748 میلیارد تومان را ثبت کرده‌است که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل که چهارده هزار و 757 میلیارد تومان بوده، به میزان 95 درصد رشد داشته‌است.
در پایان با توجه اطلاعات و آمار ارائه شده مستند، قضاوت با مخاطبان است که صادرکننده واقعی نمونه و برتر اوره کشور را بشناسند.
جدول میزان صادرات اوره سازان بورسی کشور در سال 1400 و شش ماهه اول 1401
 
نام شرکت فروش صادراتی سال 1400 فروش صادراتی شش ماهه اول 1401 )(میلیارد تومان)
پتروشیمی پردیس 16988 19271
پتروشیمی شیراز 8067 7194
پتروشیمی خراسان 2524 2913
کود شیمیایی اوره لردگان 1913 3584
پتروشیمی کرمانشاه 3660 2163
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


سلام و جالبتر اينكه اين مدير عامل را نهادهاي نظارتي تاييد نكرده اند و هفته قبل نيز بازداشت شد
خودتون را اصلاح کنید حسادت و عناد از نوشته تون .......
پول که خرج کنی همه جا عزیز میشی، حتی رییس جمهور هم میشه غلام
نقش شاهمیرزایی را بیشتر بررسی کنید
مراد و مرید اینجا کاملا واضح و‌مشهود است
اوکراینی
نکته حساس و قابل تاملی اشاره کردید
اوکراینی
نکته حساس و قابل تاملی اشاره کردید
سارا رضایی
احسنت به نفت ما
مثل همیشه نکته سنج و ریز بین
شیر مادر و نون پدر حلالت دلاور
معلوم نیست با چه زد و بندی جایزه ای که حق پتروشیمی پردیس بوده رو از دستش درآوردند و به ........ معلوم الحال شیراز دادند
به نظرم اعطای این جوایز که حق ......... پردیس است تلاش مذبوحانه ای برای محکم کردن جای پای ........ در پتروشیمی شیراز و گرفتن استعلامات امنیتی ایشون است و خالی کردن زیر پای .............. پرتلاش و کارآمد از مدیرعاملی از پردیس
از فامیلی شما معلومه لر نورآباد هستید خانم رضایی و همشهری مدیرعامل
شاید ملاک انتخاب اوره ساز برتر، عدم داشتن پرونده تحقیق و تفحص در مجلس باشد!!
ناهیدخسروی نجف ابادی
عضویت در سامانه نفت ما
کارمند پردیس
صادر کننده نمونه درست همان پتروشیمی شیراز است و پتروشیمی پردیس نیاز به یک تیم حسابرس دارد که توسط سهام داران بیایند و مدیرعامل و عملکرد را بررسی کنند و ببینند چقدر ....انجام داده و در اصل حق پتروشیمی شیراز است که باتوجه به قدمت سایت آنها این همه پرتلاش و پر تولید هستند
بهتر است این اراجیف را ننویسید نفت ما.چون کسی که یک شب ه مدیرعامل شد مدیرعامل فعلی ....... است
چرا زحمت کارکنان پتروشیمی شیراز را از بین میبرید؟
مدیرعامل پ.همین تا الان موندنش جای سئوال داره حق پتروشیمی شیراز بود صادر کننده نمونه شود
چه خبر از مدير عامل بازداشت شده
سلام بزودي مافياي اوره پارسيان رو ميگيرن
حسن آریایی
سلام و عرض ادب ،
بنده هلند زندگی می‌کنم و میخاستم بدونم شما از هلند هم مشتری دارید و یا اینکه من‌میتونم برای شما بازاریابی کنم در اروپا ،
با تشکر منتظر پاسخ شما هستم .