۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۶۳۹۶۱

افشای جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل

در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.
افشای جزئیات جدید از ماجرای حوزه علمیه ازگل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در سند انتقال باغ صراحتاً ازگل نوشته شده است جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.
 یک مورد جالب و عجیب در سند محضری انتقال مالکیت باغ ازگل از طرف حوزه علمیه امام خمینی به موسسه تحت مالکیت کاظم صدیقی و پسران مربوط به قیمت معامله و نحوه پرداخت آن است که ۴ نکته دارد:
 ۱ - در حالی که برآورد می‌شود باغ ۴۲۰۰ متری ازگل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، طبق سند منتشر شده در سایت یاشار سلطانی، این باغ به قیمت ۶۶.۴۴۶.۴۲۴.۰۰۰ ریال (حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) فروخته شده است که با این پول حتی نمی‌توان یک آپارتمان ۵۰ متری نوساز در ازگل خرید. در واقع هر متر مربع از این باغ، تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شده است؛ ۱۵۰ برابر زیر قیمت!
 ۲ - در سند انتقال باغ صراحتاً نوشته اند کل این مبلغ نقداً تسلیم فروشنده شده است. یعنی جواد عزیزی و محمدمهدی صدیقی (فرزند کاظم صدیقی) این مبلغ را نقداً به فروشنده یعنی کاظم صدیقی پرداخت کرده اند.
 حتی اگر تمام این مبلغ را تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی داده باشند، باید بیش از ۶۶ هزار و ۴۰۰ قطعه تراول برده و تحویل داده باشند. حالا از کدام بانک این همه تراول گرفتند و اصلاً چرا بر خلاف عرف معاملاتی از چک تضمین شده یا واریز به حساب استفاده نکرده اند، امر دیگری است. اصلاً مگر دو شخص حقوقی، نقدی معامله می‌کنند؟ و البته فکر می‌کنید اصلاً این همه پول داده اند؟
 ۳ - شاید گفته شود، چون آقای صدیقی فکر می‌کرده دارد به موسسه تحت نظارت حوزه منتقل می‌کند (!) این موارد را فرمالیته نوشته اند (آن هم در سند رسمی)! اگر این گونه است و قرار بود باغ حوزه به موسسه خود حوزه منتقل شود، اساساً چرا عقد بیع منعقد کرده و مبلغ نوشته اند؟ آیا این مبلغ و اعتراف فروشنده به دریافت نقدی تمام ثمن معامله، برای محکم کاری‌های بعدی نبوده است؟! مخصوصا این که تا ریال آخرش را هم نوشته اند!
 ۴ - حالا که گفته اند باغ را بر می‌گردانند، حوزه علمیه باید ۶.۶ میلیارد تومان را به خریداران عودت دهد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


طرف خوب و کاملا می تونسته که این کار دزدی هست ولی حالا خودش رو به نفهمی می کنه. تعداد اینها کم نیست.همین امروز هم یکی دیگه شون لو رفت