۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۵۶۲۵۳

کاتالیست تولیدی پلیمرکرمانشاه مشابه خارجی ندارد

مدیرعامل شرکت پلیمر کرمانشاه با اشاره به اینکه کاتالیست تولیدی واحد پلی‌اتیلن سنگین این شرکت مشابه خارجی ندارد، گفت: ظرفیت تولید به ازای مصرف یک کیلوگرم کاتالیست به ۴۴ تن در سال ۱۴۰۱ رسید.
کاتالیست تولیدی پلیمرکرمانشاه مشابه خارجی ندارد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،علی رستم‌آبادی دیروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) در سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با بیان اینکه کاتالیست BCC100 تولیدی این شرکت به عنوان بهترین نوع از کاتالیست زیگلرناتا در صنعت پلیمر جهان شناخته شده است، اظهار کرد: واحد 300 هزار تنی پلی‌اتیلن سنگین که در سال 1397 به بهره برداری رسید هم اکنون  با استفاده از این کاتالیست بالاتر از ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار دارد.
وی افزود: این کاتالیست بومی سازی شده علاوه بر افزایش  ظرفیت تولید، موجب کاهش تولید محصول نامنطبق شده است، به طوری که تنها  9 دهم درصد از کل محصول تولیدی این مجتمع ، محصول نامنطبق بوده که آن هم به دلیل مشکلات تامین برق و تغییر گریدها بوده است.
مدیرعامل شرکت پلیمرکرمانشاه با بیان اینکه تاکنون با استفاده از این نوع کاتالیست یک میلیون و 410 هزار تن محصول تولید شده است، اظهار کرد: به ازای هر کیلوگرم کاتالیست مصرفی 24 تن محصول در سال 1398 تولید شده است که این مقدار در سال 1401 به 44 تن محصول افزایش یافته است.
به گفته وی، از مزایای استفاده از این کاتالیست مصرفی، افزایش 60 هزار تنی ظرفیت ، افزایش 3 تن بر ساعت تولید گریدهای بادی، 2 تن بر ساعت در تولید گریدهای فیلم، 5 تن بر ساعت در گریدهای تزریقی و حذف تعمیرات دوره‌ای بوده است.
مدیرعامل شرکت پلیمر کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر 10 واحد تولیدی در کشور از این نوع کاتالیست استفاده می کنند.
 سی‌ودومین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی از دیروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) به مدت دو روز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مشهد مقدس برگزار شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی