۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۴۴۹۰۰

لغو سرمایه گذاری شرکت نفت و گاز چینی در روسیه

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، یک شرکت نفت و گاز دولتی چین یک برنامه سرمایه گذاری نیم میلیارد دلاری خود در روسیه را با هدف دور زدن تحریمها لغو کرده است.
لغو سرمایه گذاری شرکت نفت و گاز چینی در روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، این شرکت تحت عنوان گروه سینوپک وابسته به دولت چین، پس از پی بردن به اینکه یکی از مقامات ارشد شرکت روسی موسوم به شرکت سیبوراز متحدان دیرینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، برنامه‌های خود برای معامله بر سر گاز روسیه در چین را متوقف کرد.
گنادی تیمچنکو، سرمایه گذار و عضو هیات مدیره شرکت سیبور، قبلاً توسط غرب تحریم شده بود و با میلیاردرهای دیگری که با رئیس جمهور روسیه ارتباط دارند، مرتبط است.
این اقدام نشان‌دهنده سختگیرانه‌تر شدن سیاست چین در قبال روسیه در بحبوحه ادامه حمله روسیه به اوکراین است، در حالی که چین تجارت معمولش با آن کشور را در ضمن اعمال مجموعه تحریم‌های غرب حفظ کرده است.
چین در قبال این درگیری متمایل به روسیه است و از محکوم کرن اقدامات این کشور و تایید شکایاتش در قبال گسترش ناتو به سمت شرق خودداری کرده است.
اما بر اساس گزارشها دولت چین هم به نوبه خود نگران مواجه شدن با تحریم‌ها است و شرکت‌ها را تشویق می‌کند که در برخورد با روسیه احتیاط کنند.
از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، بزرگترین شرکت های انرژی چین به ارزیابی تأثیر این درگیری بر میلیاردها دلار سرمایه گذاری در روسیه پرداخته‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، مقامات سه شرکت بزرگ حوزه انرژی چین شامل شرکتهای سینوپک، چاینا نشنال پترولیوم کورپ، و چاینا نشنال آفشور اویل کورپ، توسط وزارت امور خارجه این کشور احضار شده اند تا ارتباطات آنها با روسیه را ارزیابی کنند.
بر اساس این گزارش از این غول‌های انرژی خواسته شده تا با این وضعیت با حساسیت برخورد کنند.
یکی از مدیران سینوپک به رویترز گفت: شرکت‌ها به‌شدت سیاست خارجی پکن را در این بحران دنبال خواهند کرد. هیچ جایی برای این که این شرکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری جدید دست به ابتکار عمل بزنند وجود ندارد.
وزارت امور خارجه چین اعلام داشت، چین "حق دارد در زمینه‌های مختلف به اجرای همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی با کشورهای دیگر سراسر جهان بپردازد."
منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی