کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از کتاب کُنار،سایه بهشت درغرفه شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان

30 شهريور 1402 ساعت 7:03

از کتاب "کُنار، سایه بهشت" درحاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست رونمایی شد.


به گزارش آزانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ در حاشیه هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست از کتاب «کنار، سایه بهشت» رونمایی شد. محور اصلی این کتاب توجه ویژه شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به موضوع احیای زمین و هوای پاک است.
این کتاب با تلاش و گردآوری علی بلدی مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و تصویرگری سعید یونسی زاده تهیه و منتشر شده است. در این کتاب که تصویر زیبای درخت کنار بر روی صفحه اصلی و صفحات داخلی آن خودنمایی می‎کند به موضوع توجه به طبیعت و حفظ هوای پاک اشاره شده است.
در بخشی از این کتاب و در وصف درخت کنار چنین آمده است: کنار، جان بیقراریست که در گرمای طاقت‎فرسای جنوب سرپناه و سایه سار جانداران دیگر می‎باشد. مادری مهربان و برآمده از دل خاک، که دست شاخه‌های نوازشگرش را بر سر زمین می‌گستراند. درختی که آوازه‎اش در قاره‌های کهن پیچیده و بر پرچم‌ها و نگاره‌ها سایه افکنده است.
بلدی در خصوص این کتاب گفت: کُنار درخت بومی منطقه زاگرس است که جایگاه مهمی در ایل بختیاری دارد و در قرآن نیز به آن اشاره شده است. این درخت در تمامی فصول سال سرسبز است و در تلاش هستیم به اتفاق طبیعت دوستان در احیای مجدد این گونه درخت بومی در منطقه برنامه هایی را عملی کنیم.


کد مطلب: 158842

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/158842/رونمایی-کتاب-ک-نار-سایه-بهشت-درغرفه-شرکت-صنایع-پتروشیمی-مسجدسلیمان

نفت ما
  https://www.naftema.com