کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تفاهمنامه همکاری انتقال دانش فنی بین پژوهشگاه نفت و پتروپالایش ابوالفارس+فیلم

5 خرداد 1402 ساعت 9:56

 تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروپالایش ابوالفارس میان دکتر مهدی حبیبی خراسانی، مدیرعامل پتروپالایش ابوالفارس و دکتر عظیم کلانتری اصل رییس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد. 


حبیبی خراسانی در آیین امضای این تفاهمنامه با اشاره به ظرفیت 50 هزار بشکه ای در روز پتروپالایشگاه ابوالفارس که با سرمایه یک میلیارد دلاری بخش خصوصی ساخته می شود،  اظهار داشت: این تفاهمنامه با هدف تامین تکنولوژی و دانش فنی با پژوهشگاه صنعت نفت منعقد می شود و باید مباحث بومی سازی و دانش بنیان را به طور واقعی و نه شعاری محقق کنیم.
مدیر عامل پتروپالایشگاه ابوالفارس ابراز امیدواری کرد که در آینده از سایر لایسنس های بومی سازی شده پژوهشگاه صنعت نفت استفاده شود. 
کلانتری اصل هم از اعتماد و اهتمام بخش خصوصی در تامین لیسانس های فنی تشکر کرد و آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت را برای ارائه لیسانس های دانش فنی دیگر در آینده با توجه به اهمیت ایجاد ارزش افزوده در بخش پایین دستی  نفت اعلام کرد. 
شایان ذکر است که پتروپالایشگاه ابوالفارس جزو اولین گروه بخش خصوصی است که با بهره برداری از آن، از نفت خام؛ محصولات پالایشی و پتروشیمی تولید نموده و درآمدزایی ارزی خواهد داشت. پتروپالایشگاه ابوالفارس علاوه بر اشتغا‌لزایی پایدار، باعث بی‌اثر کردن تحریم‌ها و عدم وابستگی به صادرات نفت خام و توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت می ‌شود و ایجاد ارزش افزوده بالا و سودآوری به نسبت محصولات کلاسیک پالایشگاهی در پترو پالایشگاهها وجود داشته و کاهش قابل توجه آلاینده‌ های زیست محیطی را در بردارد.  
با تجميع پالايشگاه و پتروشيمي در پتروپالایشگاه ابوالفارس، امنيت تامين خوراك بـراي واحدهاي پتروشـيمي پایین ‌دست تضمين می‌ شود و با توجه به تنوع محصولات، انعطاف پذيري در بازار مصرف براي واحدهاي تجميع شده وجود خواهد داشت. پتروپالایشگاه ابوالفارس از دانش صنعت سبز بهره برده و امکان اجرای ارزش افزوده از فلرهایی که سوزانده می‌شود را دارد.


کد مطلب: 155386

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/155386/تفاهمنامه-همکاری-انتقال-دانش-فنی-بین-پژوهشگاه-نفت-پتروپالایش-ابوالفارس-فیلم

نفت ما
  https://www.naftema.com