کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایجاد هنرستان‌های فنی در هاب‌های پتروشیمی

3 خرداد 1402 ساعت 10:18

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با هدف کم‌کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این آئین، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ارتقای مهارت نیروی انسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح ملی و بهبود مستمر فضای کسب و کار همسو با توسعه و گسترش و اعتبارسنجی به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل ۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امضا شد.
محمدمهدی کاظمی با اشاره به مفاد تفاهم نامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی و هاب‌های صنعت پتروشیمی دایر خواهد شد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه افزود: نیروی انسانی ماهر از موضوعات مهم دنیای کنونی است و خلاء نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آموزش و پرورش با هدف کم‌کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به منظور کاربردی‌تر شدن در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.
وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی هنرستان‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز صنعت پتروشیمی بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای آموزش نیروی انسانی بهره ببریم.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات ایجاد شده که گامی بلند در راستای آموزش در محیط کار و تأمین نیروی انسانی ماهر برای صنایع مختلف است.


کد مطلب: 155360

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155360/ایجاد-هنرستان-های-فنی-هاب-های-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com