کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش مصرف برق بخش خانگی در روز اول خرداد

2 خرداد 1402 ساعت 8:24

وزیر نیرو با بیان اینکه در روز اول آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف در بخش خانگی بودیم، گفت: امیدواریم با مشارکت حداکثری و بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، شاهد تأمین برق پایدار در فصل گرم سال جاری باشیم.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار داشت: تا ظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه 1402 شاهد کاهش یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی بودیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سیستم‌های روشنایی و سرمایشی است و در بعدازظهر‌ها و اوایل شب وارد مدار می‌شود، بررسی همکاران ما در دیسپاچینگ ملی نشان داد در بعد از ظهر روز دوشنبه میزان مصرف برق در بخش خانگی تا 4 درصد معادل 798 مگاوات کاهش یافته است.
محرابیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز اول آغاز طرح قرار داریم و هنوز 40 درصد بار مصرفی تابستان رقم خورده است، هرچقدر هوا گرم‌تر شود ظرفیت برای صرفه‌جویی و کسب پاداش بیشتر می‌شود.
وزیر نیرو ضمن درخواست عمومی از مردم برای مشارکت در طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق اضافه کرد: انتظار داریم مردم عزیز کشورمان از این فرصت استفاده کرده و ضمن دریافت پاداش چند هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در این طرح، ما را در تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... یاری رسانند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تداوم مشارکت مردم شاهد کاهش چشمگیر مصارف مازاد بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، باشیم.


کد مطلب: 155307

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/155307/کاهش-مصرف-برق-بخش-خانگی-روز-اول-خرداد

نفت ما
  https://www.naftema.com