۲
۹
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۶۴۴۳۸
مدیرعامل پتروپالایشگاه اصفهان در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:

پروژه‌های توسعه‌ای پتروپالایش اصفهان صادرات محور است

قدیری تاکید کرد: ما منتظر نشدیم که کسی در پروژه‌های توسعه‌ای بیاید و به ما کمک کند، لذا وقتی این پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفت الان ۱.۲ میلیارد یورو داریم در پروژه‌های پتروشیمی‌‌ خودمان از صندوق توسعه ملی، تسهیلات می‌گیریم یا در بحث انرژی خورشیدی‌ که وارد شدیم، خود دولت از صندوق ملی توسعه به ما وام می‌دهد.
فایل ویدیو
محسن قدیری، مدیرعامل پتروپالایشگاه اصفهان در گفت و گو با نفت ما در خصوص به روزسازی و توسعه این پتروپالایشگاه اظهار داشت: در سال 2050 باید کربن به حداقل ممکن برسد و در پروتکل کیوتو و پاریس هم آمده‌است، لذا تغییرات در این زمینه به آرامی در حال اتفاق افتادن است و به carbon capture خواهیم رسید. 
قدیری گفت: در حال حاضر مصرف سوخت گاز طبیعی برای صنایع هر نرمال متر مکعب، 4 هزار تومان شده‌است و ما هم اکنون ماهانه 500 میلیارد تومان برای سوخت گاز طبیعی هزینه می‌کنیم که رقم خیلی زیادی است که برنامه داریم در سال 1405 بالغ بر 12 درصد مصرف سوخت‌مان را کاهش خواهیم داد. 
مدیرعامل پتروپالایشگاه اصفهان افزود: در بحث تامین آب با چالش مواجه بودیم که متاسفانه در راه‌اندازی پروژه‌ DHT تامین آب را پیش‌بینی نکرده بودند از این جهت نزدیک به 23 پروژه در حوزه آب تعریف کرده‌ایم. 
وی در ادامه به مصرف MTBE اشاره و تصریح کرد: مصرف MTBE، ما زیاد است و در زنجیره ارزش، وقتی CRU را در پتروشیمی اصفهان راه‌اندازی کنیم، نیاز به MTBE برای بالا بردن عدد اکتان‌ داریم تا بتوانیم بنزین معمولی یا بنزین یورو5 تولید کنیم. برای همین منظور از آنجا که تولید MTBE کشور هم کفاف نمی‌دهد، ما پروژه‌ MTBE خودمان را تعریف کردیم و در سال 1406 بالغ بر 760 هزار تن تولید MTBE خواهیم‌داشت که علاوه بر تامین نیاز خودمان در بازار داخلی عرضه کرده و یا به هند و چین صادر خواهیم کرد و حتی خودمان می‌توانیم در ادامه زنجیره ارزش آن به بوتادین و بوتیلن تبدیل نماییم.
مدیرعامل پتروپالایشگاه اصفهان ادامه داد: این اتفاقاتی که عرض کردم ما را سوق داد که به سمت پروژه‌محور شدن و صادرات محور شدن حرکت کنیم، ضمن اینکه زیرساخت قبلی‌ مان را حفظ کردیم. در بین شرکتهای پالایشی، در سال 1401 بیشترین سود را پالایشگاه اصفهان داشت که در شش ماهه اول سال 1402 هم تکرار شد. 
قدیری تاکید کرد: ما منتظر نشدیم که کسی در پروژه‌های توسعه‌ای بیاید و به ما کمک کند، لذا وقتی این پروژه‌ها مورد بازدید قرار گرفت الان 1.2 میلیارد یورو داریم در پروژه‌های پتروشیمی‌‌ خودمان از صندوق توسعه ملی، تسهیلات می‌گیریم یا در بحث انرژی خورشیدی‌ که وارد شدیم، خود دولت از صندوق ملی توسعه به ما وام می‌دهد. این اقدامات همگی ما را به این سمت برد که پروژه‌محور بشویم. به‌خاطر همین هم در بحث‌های پدافند غیرعامل هم وارد شدیم و پروژه‌های خیلی خوبی را برای کل شهر انرژی تعریف نمودیم که از هوش مصنوعی و یا اینترنت اشیاء استفاده بکنیم.
مدیرعامل پتروپالایشگاه اصفهان گفت: زیرساخت پالایشگاه شمالی را که 50 سال قدمت دارد، باید تغییر تکنولوژی و سیستم‌های کنترلی‌اش را انجام داده و یا سیستم آب آتش نشانی را تغییر می‌دادیم که همه‌ این‌ موارد ما را به این سمت برد که یا منتظر مرگ تدریجی باشیم یا به سمت پروژه جهت بقا برویم که ما گزینه دوم را انتخاب کردیم و موفق بودیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


چشم انداز عالی پتروشیمی اصفهان
در یک سال آینده ، سهام پتروشیمی اصفهان ( شصفها ) ، پدیده استثنایی بورس خواهد بود .

گزارش های عالی نه ماهه و دوازده ماهه
نسبت قیمت به درامد ( p/s ) = هفت دهم ... عالی
بهبود قابل توجه تامین خوراک و سرمایه گذاری توسط پالایشگاه اصفهان
سود انباشته :‌ بیش از ده برابر سرمایه
افزایش درامد به علت رشد دلار در ماههای اخیر
عملکرد دکتر قدیری عالی بوده
پالایشگاه اصفهان کاملا متفاوت شده و در آینده قدرت بزرگ پترو پالایشی کشور خواهد بود
شهرام
درود بر مدیران لایق و خوش فکر ایران
مسجدی
پالایشگاه اصفهان از اول هم معروف بود به
‌golden refinery

پالایشگاه طلایی ایران
جناب آقای دکتر قدیری
جناب آقای دکتر قدیری
مدیرعامل محترم پتروپالایشگاه اصفهان

چندین ماه است که پالایشگاه اصفهان با هدف جمع آوری بیشتر سهام پتروشیمی اصفهان ، در حال سرکوب قیمت سهام پتروشیمی اصفهان میباشد .
به گونه ای که هم اکنون قیمت کل پتروشیمی اصفهان عدد ارزان و عجیب پنج همت است .
این رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی ، سهامداران خرد پتروشیمی اصفهان را تحت فشار قرار داده است .

خواهشمند است دستور فرمایید این اقدامات غیر اخلاقی متوقف گردد .
با احترام و تشکر
ضمن آرزوی موفقیت
فراهانی ک
بله حق با ایشان است
پالایشگاه اصفهان با هدف جمع آوری سهام پتروشیمی اصفهان ، در حال سرکوب قیمت سهام پتروشیمی اصفهان میباشد .

لطفا نفت ما در این خصوص با مدیر عامل یا مدیر مالی پالایشگاه اصفهان مصاحبه نماید

با تشکر قبلی
قادریان
بله
لطفا شپنا اجازه رشد به شصفها بدهد

سپاس
کاظمی
مدیریت پتروپالایشگاه اصفهان قابل تحسینه

ممنون
فرهادی
پتروپالایشگاه اصفهان پروژه های عالی شروع کرده اند

آفرین
موفق باشید