۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۶۴۳۲۲
اختلاف روزهای کاری ایران و دنیا به ۴روز می رسد!

صنعت كشور اولين قرباني تعطيلي پنجشنبه ها خواهد بود

بنا به نظر بسياري از كارشناسان اقتصادي، تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها یک مانع بزرگ برای پیشرفت کشور است كه مي شد با تعطيلي شنبه ها اين مشكل را برطرف كرد.
صنعت كشور اولين قرباني تعطيلي پنجشنبه ها خواهد بود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، روز گذشته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داد كه در نتيجه تعطیلات پايان هفته دو روز پنجشنبه و جمعه خواهد بود.
قطعا افزايش تعداد روزهاي تعطيل در هفته بر كارآيي كارمندان و افزايش بازدهي آنان تاثير بسزايي خواهد داشت و اين تجربه در اغلب كشورهاي دنيا با نتايج مثبت همراه بوده است.
اما يكي از اشكالات اساسي وارده به اين طرح، افزايش اختلاف روزهاي تعطيل كشورمان با ساير كشورهاست. در اغلب نقاط دنيا تعطيلات پايان هفته شامل روزهاي شنبه و يكشنبه مي شود از اين رو با تعطيلي پنجشنبه و جمعه در كشورمان، عملا چهار روز هفته هيچ دادو ستد بين المللي از جمله امور مالي مربوط به صادرات و واردات انجام نمي پذيرد كه اين موضوع مي توان پاشنه آشيل معضلات و چالش هاي عظيمي براي صنعت كشور باشد!
گفتني است در حال حاضر نيز تعطيلي جمعه در ايران و شنبه و يكشنبه در ساير نقاط دنيا، براي فعالان اقتصادي و صنعتي كشور بسيار آسيب‌زا بوده و گمان مي رفت مجلس شوراي اسلامي حداقل بر اين معضل نيافزايد!
البته پيش از اين نيز يكي از ايرادات وارده از سوي دولت بر طرح تعطيلي پنجشنبه ها، همين افزايش اختلاف روزهاي كاري ميان ايران و ساير كشورها بود كه نمايندگان اينطور توجيه كردند با افزايش بهره وري اين موضوع جبران خواهد شد.
اما در نهايت بايد گفت بنا به نظر بسياري از كارشناسان اقتصادي، تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها یک مانع بزرگ برای پیشرفت کشور است كه مي شد با تعطيلي شنبه ها اين مشكل را برطرف كرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی