آخرین اخبار
فراتر از نفت

عضویت قزاقستان در کمیته نظارتی «اوپک»

جزئیات کشف مخزن جدید نفت در جزیره مینو/نقشه

هشدار عضو کمیسیون انرژی مجلس به افزایش قیمت خوارک روغن موتور

پیش بینی افزایش تولید نفت شیل آمریکا

بزرگ‌ترین نگرانی صنعت نفت در جهان

نفتکش‌ها در ترافیک ترکیه گیر افتادند

چاه اکتشافی در جزیره مینو به نفت رسید

افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی مطرح نیست

بدبینی وزیر جدید کویت به برنامه نفتی

لغو مذاکرات نفتی عربستان و روسیه

نامه بسیار مهم و بجای وزیر کار خطاب به وزیر نفت

عربستان به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌ در بخش گاز آمریکا

افزایش تورم با سهمیه‌بندی بنزین

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

ابلاغ ترمیم تخصصی کارکنان قراردادی مدت موقت نفت

در تولید کاتالیست مثل صنایع موشکی و مساله هسته‌ای عمل کردیم

استمرار حضور شرکت نفت پاسارگاد در برترین های صنعت سبز کشور

۲ انتصاب در وزارت نفت

فعلا سهمیه بندی سوخت مطرح نیست

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از قیمت نفت

صادرات نفت عراق بالا ماند

اولین دوره آموزشی حسابرسان داخلی مجموعه هلدینگ خلیج فارس

جلوگیری از خروج ۲ میلیون دلار ارز با پروژه های پتروشیمی کارون

شرط روسیه برای ادامه ترانزیت گاز از خاک اوکراین

نرخ جدید سوخت هوایی اعلام شد

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما