آخرین اخبار
فراتر از نفت

احتمال جهش در قیمت‌ طلای سیاه

پتروشیمی‌ها از شفافیت بورس ناراحت هستند

سوال از زنگنه در مجلس اعلام وصول شد

انتخاب ناظر مجلس در شورای عالی انرژی

سهام پتروشیمی بیستون از طریق مزایده بفروش می رود

زنگنه:امیدوارم اوپک همواره مستقل بماند

آغاز نشست وزرای سازمان اوپک

استخدام در شرکت پالایش نفت تبریز

پیام تسلیت زنگنه در پی حادثه اهواز

دستور رییس جمهور به رییس بنیاد شهید

روحانی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

ایران به دنبال بازارهای جدید فروش نفت

اختلاس در بانکرینگ بوشهر/ متهم گریخت

جوابیه پر از تناقض وزارت نفت در پاسخ به صحبت های خادمی

شبیه سازی درگیری احتمالی با ایران با بسته شدن تنگه هرمز

افتتاح بزرگ‌ترین خط لوله انتقال گاز جهان

دعوای میز مدیر عاملی درفولاد اکسین تمام شد

مکاتبه جدید پتروشیمی‌‌ها با وزیر نفت

پولشویی ۲۰۰ میلیارد یورویی در اروپا

"کاردر" و برخی معاونان زنگنه به دنبال استفاده از قانون پاره وقت!

شمارش معکوس برای افتتاح یک پروژه گازی

روسیه می‌تواند برای نفت ایران بازاریابی کند

بلاتکلیفی داوطلبان آزمون استخدامی وزارت نفت

چگونه اوپک ابزار دست امریکا شده است؟

مردم چشم به همت وزارت دفاع و پتروشیمی مکران دوختند

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما