آخرین اخبار
فراتر از نفت

پیشنهاد اختصاص ماهانه ۳۰ لیتر بنزین به هر ایرانی

واردات نفت چین رکورد زد

مسعود کرباسیان در یک قدمی مدیرعاملی شرکت ملی نفت

نمایشگاه نفت ADIPEC ، نمایشگاهی به وسعت یک شهر/تصاویر

برنامه‌ای برای انحلال اوپک وجود ندارد

عربستان تولید نفت خود را کاهش می‌دهد

پوتین برای «تُرک استریم» به استانبول می‌رود

قیمت هر بشکه نفت به ۱۲۰ دلار می‌رسد

توافق نفتی عراق و شورون

زمان برای سهمیه‌بندی و ۲ نرخی شدن بنزین مناسب نیست

روسیه به ایران در صادرات نفت کمک خواهد کرد؟

"تربتی" در آستانه مدیرعاملی شرکت ملی گاز ایران

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

بازار داغ خرید و فروش کارت‌ سوخت

دو برگ برنده نفت ایران

هیچ عاقلی زیان‌ده بودن پالایشگاه شازند را باور نمی‌کند

تاثیر تحریم‌های نفتی آمریکا بر نفت عراق

انفجار خط لوله گاز در کازرون تکذیب شد

انتصاب جدید در پتروشیمی جم

افزایش دوره تسویه ارزی خریداران نفت بورسی

دیدار وزرای انرژی عربستان و روسیه

دوستی نفتی جدید عربستان و عراق

آخرین تصمیمات کمیته مدیریت مصرف بنزین

تلاش آمریکا برای تبدیل به صادرکننده بزرگ گاز به اروپا

ایران آماده عضویت در باشگاه صادرکنندگان بنزین شد

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما