۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۸۸۹۰۹
سرپرست خدمات پس از فروش شرکت کیان ماشین برنا در گفت و گو با "نفت ما"

اعمال تصمیم های غیر کارشناسی به نفع اقتصاد کشور نیست

آرام رشوند
پس از انتخاب یک محصول خوب، بیشترین دغدغه مشتریان، خدمات پس از فروش یا همان نگهداری وپشتیبانی کالا است.امروزه خدمات پس از فروش از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر خدمات پس از فروش به درستی صورت پذیرد ، جلب رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، از راههای دیگر در راستای رضایتمندی مشتریان علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش ، ارتباط با مشتریان جهت اطلاع از وضعیت رضایت یا عدم رضایت آنها می باشد. این خدمات ارائه شده نه تنها تضمینی برای مداومت بخشیدن به تولید کنندگان می باشند ، بلکه از عوامل تاثیرگذار در رقابت بازار جهانی به حساب می آیند.شرکت کیان ماشین برنا (سهامی خاص) نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش لیفتراک های  TCM و NISSAN (ژاپن) همچنین JAC (چین) با موتورهای ژاپنی می باشد.این شرکت محصولاتی همچون: :لیفتراک های (برقی - دیزلی - دوگانه سوز) و تجهیزات انباری (استاکر - پالت تراک - ریچتراک - جک پالت) را به مشتیریان عرضه می کند. با عطاری سرپرست خدمات پس از فروش شرکت کیان ماشین برنا به گفت و گو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.   لطفا در ابتدا در خصوص واحد خدمات پس از فروش شرکت کیان ماشین برنا بفرمایید. این واحد همزمان  با تاسیس شرکت در سال 96-95 راه اندازی شد.برخلاف سایر واحد های خدمات پیش از فروش که کار اصلی آن ها بعد از فروش آغاز می شود اما در شرکت کیان ماشین ما از قبل از فروش کارخود را شروع می کنیم.   چطور؟ با توجه به توانمندی فنی و تجربه پرسنل در واحد خدمات پس از فروش ، قبل از فروش با واحد فروش در خصوص نوع دستگاه و مشخصات مورد نظر مشتری هماهنگی صورت می گیرد ، ابتدا به مشتری در خصوص نیاز های مورد نظر مشاوره داده و بعد از پیشنهاد خرید داده می شود تا محصولی با کیفیت و کاربردی را تهیه نماید.این کار در زمان فروش بیشتر نمود پیدا می کند.   استاندارهای محصولات شما چیست؟ ما طبق استانداردهای جهانی محصولات را عرضه می کنیم. البته با توجه به نیاز مشتری برخی از آیتم ها حذف و برخی دیگر به این استانداردها اضافه می شود .سعی کرده ایم آیتم هایی که در یک قرارداد بین المللی وجود دارد در قراردادهای خود نیز بیاوریم .کنترل،بازدید و بازرسی محصولات به صورت جدی پیگیری می شود . ما حتی برخی از خدمات پس از فروش را نیز شامل گارانتی کرده ایم .   دیگر خدماتی که ارائه می دهید چیست؟ علاوه بر آموزش اولیه برای هر دستگاه ، آموزش مجدد نیز داریم ومشتری را هیچ گاه تنها نمی گذاریم .با توجه به نیروی انسانی متخصصی که در اختیار داریم از بدو تاسیس شرکت یک تعمیرگاه مرکزی که پایه و هسته مرکزی خدمات پس از فروش است با امکانات منحصر به فرد و نیز تخصص های جداگانه را نیز راه اندازی کرده ایم .همچنین 3 واحد سیار را نیز در سطح کشور تعبیه کرده ایم که بتوانیم سریع تر به مشتریان خدمات را ارائه کنیم .   زمان خدمات دهی به چه صورت است ؟ در تهران و البرز زیر 24ساعت و در کل ایران زیر 48 ساعت خدمات را مطابق استانداردهای ایران ارائه می دهیم .رضایت مشتری برای ما حرف اول را می زند  با توجه به بازخوردهایی که دریافت کرده ایم حدود 95 درصد از مشتریان تاکنون از عملکرد خدمات پس از فروش شرکت رضایت داشته اند .   کالایی که شما عرضه می کنید وارداتی است ، امسال هم سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، فضا برای ارائه محصولات شما چگونه است ؟ ببینید ، مهمترین عامل برای ماندن در بازار ایجاد فضای رقابت است ،البته رقابتی سالم.مشتری کالایی را میخواهد که اولا با کیفیت باشد و ثانیا با قیمت مناسب عرضه شود .زمان دسترسی به کالا هم برای مشتری بسیار با اهمیت است . خوشبختانه در 1 سال اخیر درصد قابل قبولی از رضایت مشتریان را کسب کرده ایم .کسب این موفقیت برای شرکتی که حدود 1 سال است فعالیت دارد مستلزم هزینه بوده است . نکته مهمی که وجود دارد این است که نباید از هزینه کردن ابایی داشته باشیم .بسیاری از شرکت های ایرانی می گویند با حداقل هزینه کار را انجام دهیم اما ما اعتقاد داریم باید به هرنحوی شده رضایت مشتری را کسب کنیم تا بتوانیم جایگاهی در بازار داشته باشیم و محصول ما شناخته شود . با همین روبکرد مشتریانی که به سمت ما می آیند دیگر محصولات سایر شرکت ها را  چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ برخورد پرسنل قبول ندارند .در زمینه صنعتی که ما فعالیت داریم کمتر شرکتی است که اینگونه خدمات را ارائه دهد .   لطفا در خصوص مشکلاتی که بر سر راه شما وجود دارد نیز بفرمایید. قطعا شرکت های بازرگانی و فروش با مشکلاتی روبرو هستند و خدمات پس از فروش نیز را نیز درگیر خود می کنند.با توجه به سیاست های حمایتی از تولید داخل باید در ابتدا ببینیم نیاز بازار چیست وآیا تولید داخل پاسخگوی آن است یاخیر. باید دید آیا تولید داخل میتواند با کالاهای خارجی ازنظر کیفیت رقابت کند یا نه.باید دید نیاز مشتری چست .ما در این فضا خلا احساس کردیم که وارد شدیم.بارها اتفاق افتاده که کارشناسان ما پیشنهاداتی را به مشتریان داده اند که از محصولات شرکت نبوده چرا که تیم ما اعتقاد دارد باید بهترین محصول با توجه به نیاز مشتری به دست او برسد وهمین موضوع باعث شده تا مشتریان به ما اعتماد کنند. یکی دیگر از مشکلات ما سیاست های وارداتی و گمرکی است .واردات برخی از محصولات را با وجود آنکه در کشور تولید نمی شود و نیاز مشتریان است ممنوع اعلام کرده اند . دریافت نرخ دولتی که نیزخود با پیچ وخم های زیادی روبرو است و شرکت ها ترجیح می دهند ازسود خود بکاهند و ارز آزاد را تهیه کنند تا در بازار فروش حضور داشته باشند . این موضوع به کل اقتصاد کشور آسیب وارد می سازد علاوه بر آن دود این اقدام به چشم ذی نفعان ومشتریان می رود.شرکت های بازرگانی برای واردات یک کالا باید تضمین داشته باشند نه اینکه یک شبه مقررات تغییر کند و اجازه واردات یک کالا را ندهند.این در مسیرفعالیت های شرکت های بازرگانی که باچنگ ودندان آن را جلو می برند سنگ اندازی است .   یا وجود این مشکلات برای تامین قطعات مورد نیاز دچار مشکل نخواهید شد؟ واحد خدمات پس از فروش با تایید خرید دستگاه 3مرحله قطعات را نیاز سنجی می کند.قطعات پرمصرف،قطعاتی که ممکن است در میان مدت و بلند مدت دچار مشکل شوند.ما تا زمان 10 ساله گارانتی قطعات مورد نیاز را تامین و پیش بینی کرده ایم.   و حرف آخر... شرکت ها باید در زمان عرضه کالای داخلی و یا خارجی در بخش خدمات به کفیت توجه کنند و رضایت مشتری را مد نظر قرار دهند، هزینه کردن در بخش خدمات پس از فروش سرمایه گذاری برای بقا شرکت ها خواهد بود .      
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی