۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۸۷۵۵۴

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی در ایلام

استاندار ایلام گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی می تواند ۱۵ تا ۲۰ هزار شغل ایجاد کند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در شورای سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: طرح شهرک‌های صنعتی تخصصی از کارهایی جدید است که از جانب سرمایه گذار بخش خصوصی ارائه شده و در این شهرک ها سرمایه گذار زیرساخت‌های شهرک را تأمین و خودش نیز به دنبال سرمایه‌گذار برای فعالیت در شهرک صنعت تخصصی می‌شود . نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نشست های متعدد با سرمایه گذاران در سطوح ملی و استانی خاطر نشان کرد: این نشست ها منجر به شروع برخی از پروژه‌ها در سطح استان شده که با توجه به مزیت‌های بالای استان برای سرمایه گذاری از جمله نفت ، گاز ، مرز، گردشگری و اربعین می تواند برای کاهش نرخ بالای بیکاری در استان و عدم انطباق هزینه و درآمد خانوارها و تولید ثروت در استان بسیار موثر باشد و نیاز است امروز برای رفع این مشکلات از مزیت های موجود برای توسعه استان استفاده کنیم . وی تسهیل بروکراسی اداری را برای فعال کردن سرمایه گذاران از جمله سرمایه گذاران شهرک صنعتی تخصصی ضروری دانست و تصریح کرد:   موفقیت این طرح زمینه لازم برای کارهای دیگر را در استان فراهم خواهد کرد . استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به وجود واحدهای پتروشیمی در ایلام این ظرفیت برای ایجاد صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی وجود دارد و خوراک در محل تأمین و نیروی کار منطقه نیز مناسب است . سلیمانی با اشاره به این که شهرک صنعتی تخصصی به خوبی می‌تواند از ظرفیت‌های پتروشیمی استفاده کند ادامه داد: مراحل راه اندازی آن نیز ساده است و می تواند در استان انجام گیردو   ایجاد چنین شهرکی می‌تواند برای 15 تا 20 هزار نفر اشتغال را در استان ایجاد کند . 

وی در خصوص ایجاد مجتمع تفریحی ، توریستی نیز اظهار کرد: ایجاد مجتمع های گردشگری که خدمات جانبی مورد نیاز گردشگران را نیز ارائه دهد در استان ایلام با توجیه اقتصادی همراه است و لازم است به شکل جامع به آن پرداخته شود . 
سلیمانی با تأکید بر تسریع در روند اخذ استعلام از دستگاههای اجرایی تأکید کرد : ستاد سرمایه‌گذاری استان اخذ مجوز ها از دستگاه‌ها را پیگیری کند. در این جلسه ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی و مجتمع توریستی ، تفریحی، فرهنگی ورزشی بام لند ایلام مورد بررسی قرار گرفت.     منبع:ایسنا  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی