آخرین اخبار
فراتر از نفت

اوپک: توافق نفتی باید حفظ شود

آیا صادرات گاز ایران تحریم خواهد شد؟

نهاد واسطه ای اتحادیه اروپایی برای مقابله با تحریم های آمریکا

تصادف اتوبوس با تانکر سوخت با ۲۰ کشته

کره بدنبال کسب معافیت از تحریم‌های نفتی ایران

افزایش کارتهای بازرگانی یک بار مصرف

دلیل آشفتگی بازار نفت تحریم‌ها نیست

زمستان داغ برای بازار نفت

جزئیات تزریق ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما

مذاکرات فشرده اوپک و غیراوپک

بهیود کیفیت گازوئیل در ماه جاری

محال است تولید نفت ایران به صفر برسد

تولید نفت چین افزایش یافت

سرمایه گذاری مجارستان در پتروشیمی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خطای محاسبه در حذف نفت ایران

روسیه در خزر خط لوله نفتی احداث نمی کند

روسیه توانایی افزایش تولید نفت را ندارد

آزادسازی سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا

انجام تعهد "ماموت" در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا

آمادگی نفت مناطق مرکزی برای تامین سوخت زمستانی

کاهش مصرف بنزین باید پیگیری شود

شفافیت در فعالیت پتروشیمی ها مشکل نیست

استیضاح زنگنه به کمیسیون انرژی نیامده است

فعالیت پالایشگاه‌های چین به پایین‌ترین حد رسید

ماجرای فساد در شرکت تاسیسات دریایی چه بود؟!

۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱کد خبر: 82532
این تنها بخشی از فساد موجود در یک مناقصه از هزاران مناقصه برگزار شده در صنعت نفت است که افشا میشود .امید است دستگاه های نظارتی در وزارت نفت با ورود به فساد منتشر شده در "نفت ما" با متخلفین برخورد کنند.

ماجرای فساد در شرکت تاسیسات دریایی همانطور که هفته گذشته وعده کرده بودیم درحالی منتشر می شود که مسایل  دیگری از سوی کاربران در اختیار "نفت ما" گذاشته شده است که در زمان مناسب منتشر خواهد شد. در ماه های گذشته مناقصه ای به شماره SPD14 - G00-PR-TD112با موضوع تامین لوله جداری براى فاز ١٤ پارس جنوبی از سازندگان و تامین کنندگان دعوت شد تا در این مناقصه شرکت کنند.

مناقصه طوری طراحی و ارایه شد که براساس موجودی انبار یکی از تامین کنندگان مورد نظر تنظیم شود.

در نهایت سه شرکت توانستند مجوز حضور در مناقصه را کسب کنند. در همان اوایل مکاتبات فنی عوامل مدیریتی تاسیسات اصرار به خرید استوک نمودند و تنها استاکیست در این مناقصه شرکت PPC بود. شرکت PPC ارتباط بسیار عمیقی با یکی از مدیران ارشد پروژه فاز١٤ در تاسیسات دریایی داشت .

بصورت معمول بسیاری از کارکنان این مجموعه بر این قضیه واقف بودند که آن مدیر مشخص در صورت برنده نشدن شرکت مورد نظر خود مناقصه را به اصطلاح "هوا" می کند.

مناقصه برگزار شد و از بد روزگار مدیر، یکی از شرکتهای حاضر در مناقصه کلیه نکات مورد نظر کارفرما را تأمین می کند. این در حالی بود که تأسیسات دریایی با ارسال شفاف سازی های پی در پی تلاش در یافتن شکاف یا ایرادی در پیشنهاد این شرکت براى رد فنی رقیب ناشناخته داشت.

بعد از نهایی شدن مراحل شفاف سازی فنی، پاکات قیمت ها باز شد و شرکت رقیب(ماروبینی از ژاپن) حایز کمترین قیمت شد و شرکت مورد نظر آن مدیر در رتبه سوم قرار گرفت.

طبیعی بود موضوع به مذاق مدیر خوش نیاید .وی بعد از گشایش پاکات مالی و آن هم برخلاف مقررات با ارسال ایملیی از رتبه سوم مناقصه می خواهد که تخفیفی معادل ١٥ درصد به تاسیسات ارایه دهد! تخفیفی که دقیقا ٢ درصد زیر قیمت شرکت اول مناقصه است!

پس از اعتراض و پیگیری شرکت برنده مدیران تاسیسات دریایی ضمن اذعان به تخلف پیش آمده ، ادعا می کنند با متخلفان برخورد شده و شرکت POC بلک لیست شده و مناقصه از پروژه فاز ١٤ تاسیسات خارج و به کمیسیون اصلی شرکت تاسیسات دریایی منتقل شده است و تشریفات خرید بزودی از شرکت برنده انجام خواهد شد. اما پس از گذشت چندین هفته اما خبری از این تشریفات نشد!؟

پس از پیگیری دوباره توسط شرکت برنده معلوم شد مدیر مذکور پس از ناامید شدن از برنده کردن شرکت دلخواه اقدام به اعلام عدم نیاز و در نتیجه کنسل کردن مناقصه مذکور نموده است!

مناقصه ای که کارفرما( شرکت تاسیسات دریایی ایران) طی شفاف سازی های فنی نسبت به ٤٠ روزه یا ٤٥ روزه بودن زمان تحویل حساسیت زیادی از خود نشان می داد!

این تنها بخشی از فساد موجود در یک مناقصه از هزاران مناقصه برگزار شده در صنعت نفت است که افشا میشود .امید است دستگاه های نظارتی در وزارت نفت با ورود به فساد منتشر شده در "نفت ما" با متخلفین برخورد کنند.

"نفت ما" آمادگی دارد اسناد این تخلف را در اختیار نهادهای نظارتی قرار دهد.


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما