۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۷۹۴۸۸

چین در قزاقستان مجتمع تولید پلی الفین می سازد

چین ۳ میلیارد و چهارصد میلیون یورو برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در قزاقستان سرمایه گذاری می کند.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،چین توافق کرد تا 3 میلیارد و چهارصد میلیون یورو برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی و پلی الفین در منطقه آق تپه قزاقستان در آسیای مرکزی سرمایه گذاری کند. نمایندگان شرکت پتروشیمی تیانجین بوهوآ (Tianjin Bohua Petrochemical) که بخشی از گروه صنایع شیمیایی بوهوآ کمیکال (Bohai Chemical group) به شمار می رود؛ به تازگی یک توافقنامه همکاری را برای اجرای این پروژه با فرماندار منطقه یادشده، بردیبک ساپاربایف، در پکن به امضاء رساندند.
بر اساس این گزارش ، مجموعه یادشده قرار است در دو فاز جداگانه به بهره برداری برسد. در مرحله اول، یک مجتمع با ظرفیت تولید یک میلیون و 800 هزار تن متانول از خوراک گاز طبیعی ساخته می شود. فاز بعدی شامل احداث یک مجتمع 300 هزار تنی تولید اتیلن به همراه دو واحد تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن هر یک با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال است.
بر اساس داده های منتشر شده توسط آژانس خبری کازینفورم (Kazinform) قزاقستان، انتظار می رود برنامه موسوم به "طرح قزاق" (Kazakh scheme) در مجموع سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند و تا سال 2021 میلادی تکمیل شود.
تولیدات پتروشیمی این مجموعه قرار است بیشتر نیاز بازار کشورهای چین و قزاقستان را برآورده سازد. با این حال تاسیسات جدید به دنبال فرستادن بخشی از محصولات خود به کشورهای همسایه است.   منبع: نیپنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی