آخرین اخبار
فراتر از نفت

انجام ممیزی انرژی ساختمانهای غیر صنعتی در پتروشیمی کارون

امضای قرارداد شرکت بهینه سازی سوخت با ۹ شهردار کلان شهر

به همت پتروشیمی جم اردوی جهادی – پزشکی برگزار شد

رکورد بی سابقه ۱۲ میلیون بشکه ای پالایش نفت در چین

آمادگی برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد

درخواست استاندار تهران از وزارت نفت

بهای سوخت در چین افزایش یافت

نفت ۱۰۰ دلاری نخواهد شد!

بررسی نرخ بنزین آزاد در کمیسیون انرژی

حبس؛ مجازات مدیران بازنشسته‌ای که ترک پست نکنند

مصرف بنزین هر ایرانی چقدر است ؟

آمریکا واقعیت بازار نفت ایران را قبول کند

پیشنهاد انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به دولت

خبر جدید برای ثبت نام کنندگان آزمون استخدامی وزارت نفت

تفاوت بین بنزین سوپر و معمولی در چیست؟

قیمت برنت زیر ۸۰ دلار باقی ماند

روایتی جدید از ماجرای بابک زنجانی

اوپک در افزایش تولید نفت ناکام ماند

قیمت LNG در آسیا گران‌تر می‌شود

افتتاح بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ترکیه

تحریم نفت ایران بلوف سیاسی است

افزایش صادرات نفت ایران به چین

افزایش صادرات نفتی ایران در ماه اکتبر

آمار جدید دولت از قاچاق سوخت

هفته آتی؛بررسی فعال سازی کارت سوخت ها در مجلس

نگرانی از احتمال عدم پرداخت بیمه نفتکش ایرانی

۸:۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳کد خبر: 79435
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تهیه گزارشی جامع از حادثه حریق نفتکش ایرانی پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان وزارت نفت و مسئولان خارجی همچون سفیر چین، خبر داد.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، هدایت الله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت کشتی نفت کش ایرانی که در دریای چین دچار حریق شده است، گفت: متاسفانه در پی برخورد کشتی چینی و ایرانی در دریای چین ٣ خدمه ایرانی مفقود شده اند و تاکنون هیچ کشوری برای کمک به اطفای حریق اقدام نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرف چینی هیچ همکاری برای تسریع در اطفای حریق انجام نداده است، افزود: احتمال ضعیفی وجود دارد که عدم همکاری طرف چینی برای اطفای حریق نفتکش ایرانی برای سوخته شدن مابقی میعانات موجود در نفتکش باشد تا از آلودگی دریا جلوگیری شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه جویی طرف چینی برای کندی روند اطفای حریق، تصریح کرد: بدی شرایط جوی و وجود موج هایی با ارتفاع ٧ متر در کندی روند امداد تاثیرگذار است اما باز هم این میزان تعلل قابل توجیه نیست.

توقف عملیات نجات بی معنا است

وی با بیان اینکه توقف عملیات امداد و نجات معنا ندارد، گفت: شاید خدمه در اتاقک ایزوله کشتی محبوس بوده و هنوز زنده باشند؛ لذا هر گونه تعلل به مرگ آن ها می انجامد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مقرر شده بود طی عملیاتی با هلی برد بر روی کشتی ایرانی از زنده بودن خدمه اطمینان حاصل شود که این موضوع هم انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه نفتکش دارای کانتینرهای مختلفی است، افزود: دستگاه های امدادی می توانستند قبل از تسری آتش به کانتیر های دیگر آتش را مهار کنند اما اقدامی صورت نگرفت.

نگرانی از احتمال عدم پرداخت بیمه نفتکش ایرانی

این نماینده ه مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دغدغه دیگری که اکنون وجود دارد احتمال عدم پرداخت خسارت وارده به نفتکش ایرانی از سوی شرکت بیمه گر خارجی است، گفت: چون در آب های کشور چین این نفتکش دچار سانحه شده و برخی اهمال کاری ها در روند آن موثر بوده این کشور نیز باید خسارت بپردازد.

خادمی با اشاره به مفقود شدن قایق نجات نفتکش ایرانی و احتمال زنده ماندن خدمه، تصریح کرد: بیشترین احتمال محبوس شدن خدمه در نفتکش است زیرا اگر با قایق نجات از نفتکش خارج شده بودند تا کنون پیدا شده بودند.

رسانه ها در پوشش اخبار نفتکش ایرانی ضعیف عمل کردند

وی با اشاره به نقش دستگاه دیپلماسی کشور ما در موضوع نفکش ایرانی، افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ضعیف عمل کرد در حالی که باید با توان بیشتری به دنبال پیگیری موضوع حرکت می کرد.

خادمی با انتقاد از عدم پوشش کافی این حادثه تلخ از سوی رسانه ها، تصریح کرد: این موضوع باید پررنگ تر از این پیگیری شده و با کمک از کشورهای مختلف زمینه اطفای حریق فراهم می شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون متبوعش در خصوص آخرین وضعیت نفتکش ایرانی خبر داد و گفت: با برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان وزارت نفت و مسئولان خارجی از جمله سفیر چین در ایران ابعاد موضوع را جهت تهیه گزارشی جامع بررسی خواهیم کرد.

 

 

منبع: خانه ملت


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما