۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۷۱۶۶۰
نائب رئیس کمیسیون انرژی:

طرح توسعه پتروشیمی فارابی باید از طریق جذب سرمایه گذار صورت بپذیرد

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی با اشاره به مشکلات برخی شرکت‌های پتروشیمی و لزوم پشتیبانی مجلس و کمیسیون انرژی برای خروج از این وضعیت گفت: به هر حال اگر در هر صنعتی به‌دنبال ایجاد تحرک اقتصادی، تولید و متعاقباً اشتغال‌زایی باشیم، باید سرمایه‌گذاری کنیم و سرمایه موردنیاز را از جایی تامین کنیم.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  خادمی همچنین با اشاره به امکان تامین سرمایه موردنیاز شرکت‌های پتروشیمی از طریق فاینانس یادآور شد: این فاینانس می‌تواند از منابع داخلی یا خارجی تامین شود اما متاسفانه در برخی موارد دستگاه‌ها و افراد فاقد اهلیت و تخصص نسبت به تاسیس شرکت‌های پتروشیمی اقدام می‌کنند که این مسئله کار را برای شرکت‌های پتروشیمی وابسته به بخش خصوصی واقعی دشوار می‌سازد.  نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوال در خصوص طرح توسعه‌ پتروشیمی فارابی با استفاده از فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی در این واحد صنعتی گفت: هیچ منعی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ازسوی این شرکت و به‌طور کلی در صنایع پتروشیمی وجود ندارد و اتفاقاً این اقدامی مثبت است.
 این نماینده مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که این صنایع باید به‌دنبال سبد سرمایه‌گذاری بروند و به بیان دیگر بخشی از منابع موردنیاز را از بانک‌ها تامین کنند، بخشی را از مردم و قسمتی از این منابع موردنیاز را نیز از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی تامین کنند.
 وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شرکت پتروشیمی فارابی و مشکلات این شرکت گفت: متاسفانه آن‌چه به‌عنوان بخش خصوصی می‌شناسیم، به‌نوعی زیرمجموعه شرکت‌های دولتی همچون بانک‌ها یا صندوق بازنشتگی نفت هستند و تعداد شرکت‌های خصوصی به‌معنای دقیق کلمه بسیار اندک است که این معدود شرکت خصوصی پتروشیمی نیز به‌دلیل همین وضعیت رقابت نابرابر و عدم حمایت‌های بانکی دچار مشکل می‌شوند.
 وی در پایان وضعیت عمومی صنعت پتروشیمی در کشور را مساعد خواند.
   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی