۰
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۵۳۵۲۱
در یک همگرائی معنا دار:

بازدید از هورالعظیم از برنامه همایش روز جهانی تالابها حذف شد!

در حالیکه انتظار بود در برنامه همایش موسوم به «روز جهانی تالابها»که در مورخه ۱۴ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، بازدیدی آسیب شناسانه از تالابهای خوزستان بعمل آید در یک همگرائی معنا دار این بازدید مختص به تالاب شادگان شده است.
بازدید از هورالعظیم از برنامه همایش روز جهانی تالابها حذف شد!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  بنظر می رسد سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان بازدید از فجایعی که در هورالعظیم در حال وقوع  بوده لابد برای رضایت شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب و حضور اسپانسری این تراست نفتی را از برنامه همایش مذکور حذف نمود! در جلسه ای که در همین رابطه در روز چهارشنبه گذشته در محل استانداری خوزستان و با مدیریت احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد پس از بحث و اظهار نظر هیچگونه اشاره ای به بازدید از تالاب هورالعظیم بعمل نیامد. همچنین در این نشست فرماندار شادگان از سازمان آب و برق خوزستان درخواست نمود تا برای اینکه جلوه نیکوتری در ذهن بازدیدکنندگان ایجاد شود در ایام همایش آب بسمت تالاب شادگان باز شود! جالب تر اینکه در این نشست بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در زمانی که جلسه روبه پایان بود در جلسه مذکور حضور یافت و در همان مدت کوتاه حضور، نیز مدام با بغل دستی اش مشغول گپ و گفت بود. هورالعظیم  یا تالاب بزرگ هویزه بزرگ‌ترین تالاب استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران است. تالاب در مرز ایران و عراق واقع شده و حدود یک سوم این تالاب در ایران و مابقی آن در کشور عراق است. این تالاب از دیدگاه منابع جانوری و گیاهی بسیار غنی بوده که هم‌اینک این منابع با نابودی روبه‌رو است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


علی کرانی
مگر در کل مساحت ایران چند تالاب وجود دارد که اینگونه به داشته های بین المللی خود رفتار میکنیم آیا تالاب هویزه به سبب اشتباهات انسانی و یا بالا بردن راندمان تولید مدیران در این مقطع زمانی که درگیر مشکلات تحریم ها هستیم آنقدر ضروری است که خشکاندان هورالعظیم که ثبت جهانی است را فدای امیال خود کنیم آیا مدیران محترم محیط زیست فکر کرده اند این تالاب و یا این هورالعظیم خشک شود چه ضربه ایی به جاندارانی که به نفس هور زنده اند خواهیم زد آیا امکان احیا هورالعظیم وجود دارد آیا چنانچه مدیران بزرگوار محیط زیست خدای ناکرده سهوا چشمان تیز بین خود را ببندند چه لطمه ایی به انسانهایی که رزق خود را در هور میبینند خواهیم زد و یا چه بیماریهایی تنفسی به مردمان خوزستان خواهیم زد خدای ناکرده اگر بدون کارشناسی به هر سازمان و یا گروه و تیم اجازه بدهیم برای ارتقا تولیدات خود به این تالاب ملی و بین المللی صدمه بزنند و به منظور ارتباط های مدیریتی سکوت کنیم ، بدانیم باید در آینده منتظر خشم مردم منطقه باشیم و بد تر از ان آیندگان این قبیل مدیران را نخواهند بخشید در خاتمه انشالله مدیران نفتی و مدیران سازمانهای زیربط بدانند ممکن است در این دوره از زمان بابت بالا بردن راندمان تولید از دولتمردان و وزرا و وکلا تشویقاتی برایشان لحاظ گردد و لی مردم منطقه آنها را نخواهند بخشید و خدای ناکرده نفرین هایی برای خود خواهند خرید و البته این موارد زمانی خواهد بود که بدون کارشناسی بین المللی در منطقه و تالاب هورالعظیم تغییراتی بوجود بیاوریم
علی اهوازی
نباید انتظار داشت مدیرانی که برای بالا بردن راندمان تولید و خوشحالی دل دلتمردان به خشکاندن تالاب کمک میکنند در جلسات و نشست های تخصصی برای حفظ تالاب هورالعظیم به فرمایشات دلسوزان تالاب توجه ویژه داشته باشند ، تالاب یک ثبت ملی و جهانی است که یقیننا بواسطه اینکه خوزستان دروازه تشیع است میخواسته همه گونه به این استان ویژه نگاه کرده باشد در نتیجه هورالعظیم را هم به مردم سخت کوش این خطه هدیه کرده است پس نباید انتظار داشته باشیم دولتمردان و مدیران آنها برای نامی کردن خود به این هدیه خدایی توجه انچنانی داشته باشند بنابراین این مردم جنوب هستند که وظیفه دارند برای فراراز ریزگردها هم که شده از طریق مراجع ذیصلاح و قانون اجازه ندهند هورالعظیم خشک شود ودراین راه رسانه بومی نقش اصلی را دارد
خوزستانی
با عرض سلام
گرچه کارهای شما هدف دار است و فقط قصد تخریب دارید ولی شما که حتی نمی دونی کار در هورالعظیم زیر نظر شرکت مهندسی و توسعه نفت است چرا اظهار نظر می کنی؟ انشالله این روسیاهی در آینده ای نه چندان دور برای شما باقی خواهد ماند. اگر خیلی دایه دلسوز تر از مادرید لا اقل برای این مردم زجر دیده حقایق را بیان کنید.
هالو زال
اقای خوزستانی سلام

نفت سیاه است ،حال چه فرقی می کند که در هورالعظیم کلمه پیش وند توسعه را داشته باشد یا نداشته باشد

مهم این است که فعلا رو سیه ای همانند ذات رنگ نفت بر برچهره برخی نامدیران در نفت است
جواب خوزستانی
براستی جناب خوزستانی در خوزستان شکست طرح آماک را نمیبیند؟چرا دربند واژه ها هستید؟واقعیت استخراج نفت و از بین رفتن هورالعظیم است حالا شما چسبیده اید به پلاک ماشین آنها؟کمی چشمها را باید شست.شما خوزستانی باش قبل از اینکه کارمند نفت باشید.بلاخره چهار روز دیگر بازنشسته میشوید و میایید کنار ما و مثل ما دادتان هوا میرود.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی