۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۵۱۸۲۴

درخواست کری از سناتورها:مانع تحریم ۱۰ساله ایران شوید

در حالیکه سنای آمریکا این هفته در مورد طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران رأی‌گیری می‌کند، وزیر امور خارجه آمریکا در دیداری که با سناتورهای دموکرات داشته از آنها درخواست کرده مانع از تجدید تحریم‌های ۱۰ساله علیه ایران شوند.
درخواست کری از سناتورها:مانع تحریم ۱۰ساله ایران شوید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با سناتورهای دموکرات در کنگره امریکا درباره تجدید تحریم‌ها علیه ایران هشدار داد تا مانع از آن شوند که دولت آتی آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را تضعیف کند. 
مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را با تنها یک رأی مخالف تصویب کرد. این طرح برای اجرایی شدن، باید در سنا هم به تصویب رسیده و پس از آن سوی رئیس‌جمهور آمریکا تائید شود.
در همین حال "میچ مک کانل" رهبر اکثریت سنا روز سه‌شنبه اعلام کرد که احتمالا تا پایان هفته در مورد این طرح رأی‌گیری می‌شود. اگر تمدید قانون تحریم‌های ایران همانطور که انتظار می‌رود [در سنا] تصویب شود، این طرح به کاخ سفید می‌رود، یعنی جایی که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور باراک اوباما آن را به قانون تبدیل کند.مقامات کاخ سفید گرچه اعلام کرده اند با شروع مراحل اجرائی برجام نیازی به تمدید این قانون نیست اما تا کنون موضع صریحی درباره اینکه تمدید این قانون نقض توافق باشد، ابراز نکرده‌اند و درباره مخالفت اوباما و استفاده وی از حق وتو در مقابل این قانون سخنی نگفته اند.
با این حال مقامات ارشد ایران تأکید دارند که تمدید قانون تحریم‌ها، به معنی تصویب و اعمال تحریم‌های جدید و در نتیجه نقض آشکار توافق هسته‌ای است و این اقدام با واکنش ایران همراه خواهد بود.
با این حال این اولین بار است که مقام ارشد دستگاه سیاست خارجی امریکا درباره تاثیر منفی تمدید تحریم ها بر توافق هسته ای اظهار نظر می‌کند؛ جان کری در این دیدار که حدود 10 سناتور و دو عضو مجلس نمایندگان که در دوره آتی به عضویت سنا درمی‌آیند حضور داشته‌اند از سناتورها خواسته است تا برای حفظ ساختار توافق هسته‌ای با ایران در دوران ترامپ تلاش کنند.
"دیک دوربین"، ناظم پارلمانی دموکرات‌ها در سنا که دیدار بین کری و سناتورهای دموکرات را در روز سه‌شنبه ترتیب داده می گوید: "کری به برجام افتخار می‌کند و جلسه را نیز با بیان این افتخار شروع کرد."وی می افزاید: ما در آستانه رای گیری در خصوص تحریم‌ها قرار داریم و کری در این خصوص ما را به تفکر واداشت. منبع:فرارو
گفتنی است خبرگزاری رویترز امروز پیش بینی کرده بود پس از رای گیری این هفته سنای آمریکا در مورد طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران کاخ سفید با آن مخالفت نکند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی