۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۴۵۷۷۶
اختصاصی " نفت ما " ؛

سرمایه ملی در آستانه نابودی / وضعیت دکل امیر کبیر بحرانی شد

در سایه نبود امنیت شغلی کارکنان ایرانی و استخدام نیروهای خارجی که بعضا هیچ سابقه ای برای فعالیت در سکوی نفتی نداشته اند، خطای انسانی در این سکو را افزایش داده به طوریکه بر اساس خبرهای رسیده به " نفت ما " سکوی امیر کبیر بار دیگر تعادل خود را از دست داده و دچار زاویه شده است .
سرمایه ملی در آستانه نابودی / وضعیت دکل امیر کبیر بحرانی شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،بعد از برگزاری مناقصه پیمانکاری پروژه سکوی امیرکبیر و انتخاب شرکتی  بنام ایران فجر که صلاحیت و تجربه کاری در آب های عمیق دریای خزر را نداشت،  باعث خروج نیروهای شرکت حفاری شمال  که تا پیش از این در سکوی امیر کبیر مشغول به کار بوده اند شد . در واقع اولین صدمات این واگذاری غیر اصولی را کارکنان شرکت حفاری شمال به خود دیدند چرا که حدود 90 نفر از پرسنل این شرکت در خرداد ماه بیکار شده و به جای آن نیروهای خارجی در این سکو مشغول  به کشف نفت و گاز شدند ! نیروهای خارجی که شرکت ایران فجر بدون در نظر گرفتن سوابق کاری، آن ها را استخدام کرد ، فاقد تخصص های لازم برای کار در دریای خزر بوده اند به طوریکه سکوی امیر کبیر برای آن ها به محلی برای خوش گذرانی  و نه استخراج نفت و گاز درآمده است .  مهرماه سال گذشته بود که دکل حفاری امیر کبیر به دلیل بر هم خوردن تعادل خود در آب های عمیق دریای خزر با سرریز شدن آب به مخازن پانتون مواجه شد ، هرچند مدیر عامل وقت شرکت حفاری شمال این خبر را امری عادی و طبیعی عنوان کرد اما واقعیتی که وجود دارد این است که از زمان واگذاری این سکو به شرکت ایران فجر و اخراج نیروهایی که سابقه حضور بین 8 تا10 سال در سکوی امیر کبیر را داشته اند و نیز مشاهده این موضوع که همکارانشان یکی یکی حکم بیکاری خود را دریافت می کنند باعث شده تا موجی از اضطراب و دغدغه های فکری در میان کارکنان به وجود آید . در سایه نبود امنیت شغلی کارکنان ایرانی و استخدام نیروهای خارجی که بعضا هیچ سابقه ای برای فعالیت در سکوی نفتی نداشته اند، خطای انسانی در این سکو  را افزایش داده به طوریکه بر اساس خبرهای رسیده به " نفت ما " سکوی امیر کبیر بار دیگر تعادل خود را از دست داده و دچار زاویه شده است . بنا بر گزارشات دریافتی، یکی از لنگرهای این سکو  جدا شده و هنوز تلاش ها برای جست و جوی این لنگر راه به جایی نبرده است ،  جدایی این لنگر از سکوی امیر کبیر علاوه بر اینکه خسارات مالی بسیاری را به دنبال داشته بلکه باعث شده این سکو در حالت بحرانی و غرق شدن قرار گیرد .  به نظر می رسد در پی عدم نظارت جدی شرکت نفت خزر، پیمانکار پروژه امیر کبیر دلسوزی های لازم را نداشته تا حدی که اگر این سرمایه ملی در دریای کاسپین نیز غرق شود آن ها خمی به ابرو نمی آورند .  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کارمند ایران فجر
چرا اینقدر شلوغش میکنید؟ مشکل زاویه ؟ شما که تخصص ندارید خواهشا اطلاعات غلط به ملت ندید. هنگام جابجایی سکو و کم شدن تعداد لنگرها باید تعادل درتمام نقاط با استفاده از سیستم بالاست ثابت بشه که این امر طبیعی هست و زاویه سکو هم موقتا تغییر میکنه و ثابت میشه. دوما شرکت حفاری شمال هم در طول مدت عملیات چندبار تا غرق شدن سکو پیش رفت ،که در سال 87-88 نمونه اش تصادف لنگر با پانتون هست که منجر به سوراخ شدن بدنه سکو و تا مرز غرق شدگی سکو هم پیش رفت. با همه این دشمنی ها ایران فجر با موفقیت عملیات جابجایی رو انجام داد و بزودی عملیات حفاری رو اغاز میکنه.
حفار
کارمند ایران فجر
گر چه میدونم کارمندی وجود نداره چون شرکتی وجود نداره شما یه شبه ایجاد شدید و همه میدونن چطور پروژه امیرکبیر رو گرفتید.

چه سابقه و رزومه قوی هم داشتید!!!!!!!!!!

همه چی در آینده نزدیک معلوم میشه و جواب کارهاتون رو خواهید دید.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی