۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۵۱۸۸

تذکر یک نماینده مجلس به زنگنه در خصوص پتروشیمی مهاباد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پتروشیمی مهاباد مکان مناسبی برای استخدام افراد از شهرستان‌های برخوردار همجوار شده است، گفت: اولویت استخدام در پتروشیمی مهاباد با بومیان منطقه باشد.
تذکر یک نماینده مجلس به زنگنه در خصوص پتروشیمی مهاباد
به گزارش نفت ما،  جلال محمودزاده در نشست علنی امروز (یکشنبه 13 تیر) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر نفت، گفت: پتروشیمی مهاباد مکان مناسبی برای استخدام افراد از شهرستان‌های برخوردار همجوار شده است، لذا به وزیر نفت تذکر می‌دهم برای استخدام افراد در شرکت‌های ذی‌ربط این وزارتخانه حقوق مردم شهرستان را نادیده نگیرد. نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر کار گفت: شرکت کشت و صنعت در دولت قبل به بهانه خصوصی‌سازی دچار ورشکستگی شد، لذا لازم است وزیر کار به وضعیت کارگران این شرکت رسیدگی کند. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر کشور خاطرنشان کرد: ساکنان یکی از روستاهای 8 هزار نفری مهاباد در انتظار تبدیل شدن این روستا به شهر هستند که خواستار اقدام عاجل از سوی وزارت کشور هستیم.   منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


کامران پیروزفر
"بسترسازي جهت افزايش بكارگيري نيروهاي بومي" دقیقا یعنی چی؟ اگر به این معنی باشد که درصورتیکه واحدهایی جدید به شرکت اضافه شد بومی استخدام شود، وعده سرخرمن است چون بسیار بعید است واحدی خارج از طراحی اصلی الصاق گردد. با یک جستجوی سریع در استخدامیهای چند سال اخیر کاملا مشخص میشود چقدر بومی گزینی وجود داشته نمونه اش استخدام پتروشیمی و پالایشگاه های شهرهای صنعتی و پر از کار تهران تبریز اراک خوزستان و ... است که صد در صد نفرات بومی استخدام شدند. و یا شرکت های واقع در عسلویه که حداقل 70 درصد بومی مشغول بکارند در حالیکه بیشترین حجم صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه با جمعیت کمتر از 30 هزار نفر متمرکز شده اند اما مهاباد با نزدیک سیصدهزار نفر جمعیت و تنها یک شرکت پتروشیمی پذیرای درصد غیربومیهای بسیاری است که از همین شهرهایی که خود فقط بومی جذب میکنند آمده اند. نتیجه اینکه فرد تحصیلکرده و توانای بومی مهاباد در خارج از مهاباد شغلی پیدا نمی کند چون برای آن شهرها غیربومی است و در مهاباد هم استخدام نمی شود چون بومی است و برعکس تمام شهرهای ایران در مهاباد غیربومی بودن ارجحیت دارد. آقای مجیدی لطفا بفرمایید چرا بایستی مصاحبه پتروشیمی مهاباد در تهران برگزار شود در حالیکه مابقی شرکت های زیر مجموعه باختر در همان شهر محل شرکت مصاحبه گرفتند؟ آیا نه اینکه همین حرکت سبب تزریق نفرات غیربومی و غیر اصلح به پتروشیمی مهاباد شد؟ از نماینده محترم تقاضا دارم مجدانه پیگیر حق جوان های زجر دیده مهاباد باشند. آقای مجیدی یادتان باشد در نهایت غیر بومی ها به شهر خود بازخواهند گشت و این مهابادی ها هستند که تا آخر در شرکت حضور خواهند داشت و سرمایه گذاری مطمئن تری برای شرکت پتروشیمی مهاباد.
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی