۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۴۸۰۷

قیمت نفت چه زمانی واقعی می شود؟

رضا پدیدار، عضو هیئت نماشندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیش بینی این موسسات گفت:« نتیجه مذاکراتی که در اوپک انجام شده به این دلیل بوده غیر اوپکی ها مداخله نداشتند؛ اجلاس ۱۶۹ اوپک یک ویژگی داشت که توانستند به موضوع مهم همگرایی که در اوپک وجود دارد ،برسند. »
قیمت نفت چه زمانی واقعی می شود؟
به گزارش نفت ما،آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که قیمت نفت درشش ماه دوم سال ۲۰۱۶ به ثبات پیدا می رسد.   در پیش بینی که هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی در باره وضعیت بازار نفت در ۶ ماهش دوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرد، تاکید شده که قیمت نفت تعادل پیدا میکند و بازار کمی از این وضعیت هیجانی خارج  می شود. همچنین رشد در تقاضای نفت جهانی به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت .در این پیش بینی تاکید شده که برای سال ۲۰۱۷ با همین روند رشد، میزان تقاضا به ۹۷.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر همین اساس اوپک نیز  چشم انداز تقاضا در نیمه دوم سال آینده را 32.6 میلیون بشکه در روز برای نیمه دوم سال در نظر گرفته است.

 رضا پدیدار، عضو هیئت نماشندگان اتاق بازرگانی تهران  درباره پیش بینی این موسسات گفت:« نتیجه مذاکراتی که در اوپک انجام شده به این دلیل بوده غیر اوپکی ها مداخله نداشتند؛ اجلاس ۱۶۹ اوپک یک ویژگی داشت که توانستند به  موضوع مهم همگرایی که در اوپک وجود دارد ،برسند. »

وی افزود:« در ۶ ماه دوم سال ۲۰۱۶ به واقعی شدن قیمت نفت خواهیم رسید. واقعی شدن قیمت دامنه ای است که بشکه ای ۴۵ دلار الی ۵۵ دلار را در بهترین و منطقی ترین شرایط  در بر می گیرد. »

پدیدار تصریح کرد:« ولی در حال حاضر چنانچه ایران روند مصرفی که با ضریب رشد ۱.۸ درصدی ایجاد کرده را به رشد اقتصادی جهانی که ۲.۶ درصد است،برساندف قیمت نفت از دامنه ۵۵ دلار بیشتر خواهد رفت. فاصله مجموعه عرضه و تقاضا به هم نزدیک می شوند و مازاد تقاضا کم خواهد شد.»   منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی