۰
۱۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۱۴۴۵
وزیر نفت هند در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران اعلام نمود:

عزم جدی هندوستان برای سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی چابهار

وزیر نفت در ملاقات با همتای هندی خود ضمن استقبال از سرمایه گذاری هندی ها در طرح های پتروشیمی چابهار بیان داشته بود که این وزارتخانه آماده ارائه هر میزان خوراک به طرح های پتروشیمی هندی ها در این منطقه می باشد. وی همچنین به توافق با هندی ها در خصوص نظام های بانکی و پرداخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری اشاره نموده بود.
عزم جدی هندوستان برای سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی چابهار
به گزارش نفت ما،وزیر نفت هند در راس هیاتی از سرمایه گذاران هندی از طرح های پتروشیمی مستقر در چابهار بازدید نمود. دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند پس از ملاقات با بیژن زنگنه وزیر نفت، صبح یکشنبه 22 فروردین وارد چابهار شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار و مسئولان محلی قرار گرفت. وزیر نفت هند و هیات سرمایه گذار همراه در بازدید از سایت شهرک پتروشیمی مکران، با اشاره به توافقات صورت گرفته با همتای ایرانی خود، به عزم جدی هند برای تسریع در سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای مورد نظر سرمایه گذاران هندی اشاره نمود. در این جلسه، سرمایه گذاران هندی ضمن اشاره به ظرفیت های جذاب سرمایه گذاری در چابهار، سوالات خود را در خصوص برخی مسایل فنی و اجرایی برای راه اندازی واحد های اوره، آمونیاک، متانول و الفین مطرح کردند که توسط اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مبارکی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، موثقی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران و رستمی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پاسخ داده شد و مقرر گردید جلسات تخصصی با سرمایه گذاران جهت نهایی شدن سرمایه گذاری هندی ها برگزار شود. وزیر نفت در ملاقات با همتای هندی خود ضمن استقبال از سرمایه گذاری هندی ها در طرح های پتروشیمی چابهار بیان داشته بود که این وزارتخانه آماده ارائه هر میزان خوراک به طرح های پتروشیمی هندی ها در این منطقه می باشد. وی همچنین به توافق با هندی ها در خصوص نظام های بانکی و پرداخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری اشاره نموده بود. چندی پیش مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به جذابیت های نرخ خوراک در چابهار اشاره و بیان نموده بود در صورت حضور هندی ها در اجرای طرح های بالادست و پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش و نیز به علت سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیش بینی های لازم برای ارائه تخفیف در نرخ خوراک انجام شده است و ایران از سرمایه گذاران جدید حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری و تعامل است. وی اشاره نموده بود که چابهار به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی می تواند میزبان سرمایه گذاران هندی برای توسعه صنعت پتروشیمی باشد و گاز مورد نیاز برای تامین خوراک پتروشیمی ها در این منطقه، می تواند یک مزیت برای حضور سرمایه گذاران هندی باشد.   سابق بر این خبرگزاری پی تی آی هندوستان از اختصاص 50 میلیارد روپیه (800 میلیون دلار) برای احداث کارخانه تولید کود شیمیایی در چابهار سرمایه گذاری خبر داده بود. به گزارش این خبرگزاری، دولت هند برای این سرمایه گذاری سه شرکت دولتی از جمله آر.سی.اف (کودکشاورزی و موادشیمیایی ملی)، جی.ان.اف.سی (کودکشاورزی و مواد شیمیایی دره رودخانه نارمادا گجرات) و جی.اس.اف.سی (شرکت کودکشاورزی دولت گجرات) را برای اجرای این طرح معرفی کرده است .شهرک پتروشیمی مکران با وسعت بیش از 1200 هکتار، محل احداث 18 واحد بالادستی و میان دستی و بیش از 30 واحد پایین دستی در منطقه آزاد چابهار، قرار است قطب سوم پتروشیمی ایران بعد از ماهشهر و عسلویه باشد. تاکنون حضور شرکت هایی از ژاپن، کره جنوبی، عمان، صندوق های بازنشستگی، بانک ها و نیز شرکت های خصوصی در این طرح قطعی شده است.   منبع: روابط عمومی پتروشیمی مکران  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محمد ابرکار
من کارمند پیمانکار پتروشیمی مکران و بومی چابهار هستم. قبل از این پروژه من و سه تا از دوستام به اجبار به قاچاق سوخت مشغول بودیم. الله تعالی نگهدار باعث و بانی این پروژه باشه که سبب شدن ما هم بتونیم نون حلال و با آبرو ببریم سر سفره زن و بچمون.
یک شهروند
با پبام آقامحمد اشکم جاری شد. این رو برسونید به دست مسوولین که بفهمند ریشه فساد و قاچاق در چیست و بیخودی دنبال همابش و اجلاس نگردند.
علی
آفرین به شرافت و راستگویی این کارگر شریف. من در دوران سربازی در مرز جکیگور و دوست محمدخان شاهد خشکسالی و بیکاری جوانان این استان بودم. با ماهیانه 500هزارتومن به گروه های قاچاقچی میپیوستن. مردم از ترس تلف شدن دام ها به خاطر بی آبی گاوهاشون رو حراج میکردن. اونها که پول بیشتری داشتن یه لندکروز میخریدن سوخت میبردن، مواد وارد میکردن. بعضیا ماشین میدزدیدن تا قاچاق کنن. مشکل بلوچها بی کاری و خشکسالیه با یه عده استثمارگر خاین
saleh
هند نمیخواد سرمایه گذاری کنه. زحمت بکشه پول های نفت زمان احمدی نزاد رو مسترد کنه

مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
سمیرا
امثال این قاچاقچی حلال حرام هم میفهمند؟
یک شهروند (همون بالایی)
این چه حرفی بود زدی سمیراخانم. خیلی از این قاچاق ها برای سیر کردن شکم گرسنست. بنده خدا باند مولد مخدر نداشته که، بعلاوه احسنت به الانش که داره اعتراف به اشتباهش میکنه
میرشکاری
رفت و آمدهای چند ماهه گذشته در این منطقه نشان از عزم جدی برای راه اندازی پتروشیمی و توسعه این منطقه دارد.امیدوارم افرادی که به این کشور و مردم خدمت می کنند سلامت باشند چرا که در این زمانه کار کردن برای مردم بسیار سخت و دشوار شده است.
دکتر رشیدی- دانشکده نفت
خدا رو شاکرم که بالاخره عقل شرکت ملی پتروشیمی رسید که باید در پایین دست هم سرمایه گذاری بکنه. سالهاست در هرکجا شد برای این اقایان گفتیم که بالادستی در ایران تلف کردن منابع است. الان دنیای پلیمر و سود در صنعت پایین دستی است.
مهدی
اونجوری که میگی جلسه مهمی بوده
از کره و ژاپن و هند میخواد سرمایه گذار بیاد. پس چرا وزیر نفت اونجا نرفته؟ مگر استاندار داره پتروشیمی میسازه؟
با سلام و تشکر، یک سوال دارم. آیا پتروشیمی هندی ها هم در شهرک پتروشیمی مکران است یا بیرون آن؟
سهیل جدیدی
بنده معتقدم هند به دلیل رقابت سنتی با پاکستان از گزینه های خوب برای این منطقه است.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی