۰
۱۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۵۷۳۹
اختصاصی "نفت ما"؛

چه کسی برای اولین بار شکایت از احمدی نژاد را مطرح کرد؟

بارها بررسی های جامع در خصوص عدم رقابت پذیری صنایع کشور در مقایسه با سایر صنایع مشابه در جهان صورت پذیرفته و نتایج حاصل از آن در یک مفهوم کلی تحت عنوان وجود چاشنی سیاست در تمام زمینه های کشور ختم شده است .
چه کسی برای اولین بار شکایت از احمدی نژاد را مطرح کرد؟
به گزارش نفت ما ، باید گفت واژه سیاست در تمام لایه های مدیریتی خواه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... در تصمیم ها و راهبردهای پیش روی نفوذ کرده و تنها محدود به این دولت و آن دولت هم نمی شود .
با نگاهی به دولت هایی که پس از انقلاب اسلامی عهده دار مسئولیت اداره کشور بوده اند در می یابیم این موضوع توانسته به راحتی دستمایه ای برای به قدرت رسیدن گروهی شود .
چاشنی سیاست آنقدر برای خوش عطر کردن فضای جامعه مناسب است که توانست در شعارهای تبلیغاتی و با چنگ زدن یک کالا و پیوندش به سیاست، پلی بسازد برای پیروزی گروهی خاص که در آن  همواره صحبت از وجود مافیا است و عزمی به ظاهر جدی برای جست و جوی آن، که اگر برملا و دست مافیا از آن کوتاه شود قطعا برکات کالای مورد نظر بر سر سفره های مردم سرازیر خواهد شد.
نفت، همان کالایی است که از تاریخ خروج از دل زمین  توانست تاثیر شگرفی بر روی معادلات از پیش تعیین شده روی زمین بگذارد و تصمیم و برنامه ای  که ساعت ها و یا حتی سال ها زمان برای اجرایش صرف شده را در کسری از ثانیه تغییر دهد.
همین یک ویژگی خاص نفت کافی بود برای پیروزی دولتی که با وعده "پول نفت باید سر سفره های مردم بیاید"  8 سال را با بیشترین فساد در پشت قامت نفت و سرازیر شدن نعمات نفت ، آن هم نه به سر سفره های مردم بلکه در جیب های مفسدینی که شنیدن هر روزه نام آن ها دیگر با هیجان دنبال نمی شود ، سپری کرد.
وزارتخانه نفت که در حقیقت دولت کوچک قلمداد می شود در این مدت زلزله های و البته پس لرزه های مهلکی را پشت سر گذاشت به طوریکه در 8 سال دولت نهم و دهم 4 وزیر و 3 سرپرست را به خود دیده و کمتر ثباتی در این وزارتخانه مهم و کلیدی حکم فرما بوده است.
دم خروسی که با شعار نفت باید رونق دهنده سفره مردم باشد اینک در حال بیرون زدن است ، امری که در مجلس هفتم و هشتم بارها باعث روشن شدن چراغ قرمز هشدار شده و کمتر چشم بینایی بدان توجه کردند .
شکایت از رئیس قوه مجریه دولت نهم و دهم ونیز صدماتی که به واسطه شیوه  مدیریت غیر اصولی او به کشور وارد شده مدتی نقل قول محافل خبری می شود و تب آن تنها پس از مدت کوتاهی فروکش می شود.
البته کمیسیون انرژی هشتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد نظارتی که بیشترین رابطه را با عملکرد غیر تخصصی و ضعیف دولت نهم در حوزه نفت داشته  در آن مدت اقداماتی از قبیل طرح شکایت از احمدی نژاد را مطرح کرد.
سید عماد حسینی که  مسئولیت سخنگویی در مجلس هشتم را در کمیسیون انرژی بر عهده داشت به عنوان اولین شخصی بوده که این طرح را به میان کشید و بازگو کرد.
در مجلس هشتم مخبر کمیسیون انرژی ، تعدد وزاء و سرپرستان را باعث فروپاشی وزارت نفت  و ضرر هنگفت به کشور دانست و بیان داشت که احمدی نژاد باید در خصوص تغییرات پی در پی پاسخگو باشد . محمود احمدی نژاد در 26 اردیبهشت ماه سال 90 و در راستای ادغام وزارت نفت و وزارت نیرو اعلام کرد تا کامل شدن مراحل ادغام خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده می‌گیرد. این در حالی است که شورای نگهبان پس از اعلام سرپرستی احمدی نژاد را غیر قانونی دانست. این شورا با توجه به اصل 135 قانون اساسی این تفسیر را ارائه کرد. اصل 135 قانون اساسی می‌گوید: «وزرا تا زمانی‏ که‏ عزل‏ نشده‏ اند و یا بر اثر استیضاح‏ یا درخواست‏ رای‏ اعتماد، مجلس‏ به‏ آنها رای‏ عدم‏ اعتماد نداده‏ است‏ در سمت‏ خود باقی‏ می‏ مانند. استعفای‏ هیات‏ وزیران‏ یا هر یک‏ از آنان‏ به‏ رییس‏ جمهور تسلیم‏ می‌شود و هیات‏ وزیران‏ تا تعیین‏ دولت‏ جدید به‏ وظایف‏ خود ادامه‏ خواهند داد. رییس‏ جمهور می‏ تواند برای‏ وزارتخانه‏ هایی‏ که‏ وزیر ندارند حداکثر برای‏ مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید.» این موضوع در حالی است که طبق قانون اساسی چنین اختیاری به رئیس جمهور داده نشده است که شخصا سرپرستی را بر عهده بگیرد و در صورتی که در یک وزارتخانه همچون نفت به دلایل مختلفی همچون فوت، شهادت، ترک محل کار به دلیل بیماری، استیضاح و عزل وزیری وجود نداشته باشد، رئیس جمهور باید سرپرست انتخاب کند نه اینکه خود راسا میز صدارت را اختیار کند.   طرح شکایت از رئیس دولت نهم و دهم که در حقیقت تابوی آن در کمیسیون انرژی مجلس هشتم شکسته شد زمینه ساز پیگیری تخلفات بعدی رئیس جمهور سابق، محمود احمدی نژاد شد. هرچند شکایت از وی نیز تاکنون علی رغم احضاریه های متعدد از سوی دادگاه نتوانسته پای او را به محکمه برساند. منبع:نفت ما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


درود بر شجاعتت؛امیدوارم شکایت از احمدی نژاد به سرانجام برسد
سرباز نظام
ببخشید جناب حسینی عزیز...... کرسنت چی ؟؟ اون تخلف نبود ؟؟ توش بخور بخور ملیارد دلاری نبود !!!؟؟؟ آخه اینجور نمیشه که ما یک فساد رو بگیم فساد هست اما اون یکی دیگه رو چون دوستان خودمون توش نقش داشتند بگیم فساد نیست !!!!!!



جناب حسینی عزیز لطف فرمائید و بصورت شفاف در خصوص کرسنت و دزدی های ملیارد دلاری از کیسه ی ملت نیز اعلام موضع بفرمائید تا ما مردم سخنان شما را باور کنیم ضمن اینکه تمام فسادهای اتفاق افتاده در دولت احمدی نژاد بیچاره فکر نکنم باندازه ی 30 میلیارد دلار کرسنت بشه !!!!!!!!!!! در ضمن اگه احمدی نژاد هم تخلفی کرده مملکت قانون داره باید بررسی کنه .... اما نمی دونم این استات اویل و توتال و شیل و ..... اینا چی میشن!!!!!! در ضمن اگه احمدی نژاد هم نفت رو سر سفره ی ما نیآورد از شیخ الوزرا ی خود خوانده ی!!!!!! برخی دوستان هم ما جز آن قراردادهای فساد آور چیز دیگری ندیدیم ..........





پاسخ:
مطلع
آقاي حسيني اگر صداقت داشتي و داري، اين صحبتها را زماني كه در وزارت نفت بودي مطرح مي كردي نه الان كه خودت را براي كانديداتوري مجلس آماده كرده اي و مثلاً داري تبليغ مي كني؟!. خداوندا جزاي تمام فرصت طلبان و نان به نرخ روز خوران كه مملكت را به اين وضع دچار كرده اند با خودت اي سريع الحساب(آمين)
کمالی
براستی چه کسی از بورسیه های ویژه ایی که ایشون استفاده کرده باید شکایت کنه ؟؟؟؟
مرتضي
درود بر شرف پاكت آقاي حسيني
بهزاد
درود برشما آقاي حسيني ،شايد يكي همانند شما بتونه جلوي اين دانه درشت هارو بگيره
عطا كريمي
سلام جناب اقاي حسيني مرد عمل و درستكار هستند و هميشه در برابر ظلم و ستم به مردم دفاع كردند و نماينده شجاع وپاك دستي بوده است انشا ا٠٠٠مردم منطقه دوباره اگاهانه ايشان را به مجلس دهم بفرستند
علی اکبرعباسی
سلام
از یادگاریهای دکترعماد حسینی شهرستان شدن دهگلان بود .سیدعماد یک انسان متعهد ودلسوز وبادرایت می باشد.اوازنخبگان مدیریتهای کلان نفتی می باشد.ایشان برمردم سرکارگر ورزشکار وجوان گرفته نامردم عادی ، همدل وهم زبان هستند.مهندس سیدعماد بی شک یکی ازابرمردان تاریخ کردستان خواهندبود سیدعماد به خانواده‌ها ی ضعیف یاری رساندندبارهاوبارها
خوش به حال این انسان باایمان وخدا پرست.
علی اکبرعباسی
60♻️بی شک از یادگاریهای بزرگ دکترعماد حسینی، که عملکرد فوق العاد ایشان رانشان میدهد، شهرستان شدن له یلاخ به مرکزیت شهردهگلان می باشد، اگر توجه کافی می شد دراین زمینه روشنگری می شد، بایدمردمان دیارم، بزرگترین وتاریخی ترین جشن درآن سال پراز موفقیت برگزار می کردند، درهمان زمان ابر مرد تاریخ سیاسی، منطقه قروه ودهگلان رابه ایرانیان معرفی می کردند.✅⬅️
مازوجی
شخصی که لیاقت وشایستگی خودراعلنا درمیدان عمل ثابت کرد
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی