۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۵۷۲۶

حرکت گسترده "تانک‌های ارتش ترکیه" به مرز سوریه + تصاویر

به گزارش نفت ما ،اتفاقات یک هفته اخیر سوریه و خصوصا هدف قرار گرفتن جنگنده سوخو این کشور نشان داد که برخی کشورهای همسایه سوریه همچون ترکیه از روند مقابله با تروریسم و اتاق عملیات مشترک "مسکو- دمشق" رضایت ندارند و اگر لازم باشد برخی عکس‌العمل‌های مخرب را انجام می‌دهند که نمونه آن "سرنگون کردن جنگنده روسی" بود. ترکیه در 4 سال اخیر یک بازیگر غیرمفید در تحولات سوریه بوده و همواره تلاش کرده تا نظام "بشاراسد" را سرنگون کند که در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است؛ امروز شهرهای مختلف استان ‌های سوریه را ویرانی‌های انبوهی دربر گرفته و اگر بخواهیم سهم کشورهای مرتجع منطقه را در یک کفه ترازو و سهم ترکیه را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، 50 درصد بی‌ثباتی و مشکلات امنیتی سوریه به دلیل سیاست‌های مخرب دولتمردان حزب "عدالت و توسعه" در تحولات این کشور (سوریه) است. پس از سرنگون شدن جنگنده سوخو فدراسیون روسیه، دوطرف (یعنی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه و "سرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه این کشور و  "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه) مواضع تند آتشینی ضد یکدیگر داشتند و هر دو طرف منازعه معتقد بودند که طرف مقابل باید عذرخواهی کند که البته محافل و کارشناسان نظامی عمدتا اعتقاد داشتند که جنگنده روسی در خاک سوریه سرنگون شده و اقدام ترکیه تعمدی به نظر می‌رسد. پس از اتفاقات مذکور دوطرف مواضع نظامی خود را مستحکم کرده و طی چند روز اخیر هر محموله‌ای که از مرز ترکیه به داخل سوریه می‌آید توسط جنگنده‌های روسی بمباران می‌شود.   **مجوز دومای روسیه علاوه بر موضوع مذکور، "مجلس دومای روسیه" به ارتش این کشور اجازه داده در صورت لزوم اقدام نظامی علیه ترکیه داشته باشد و از طرف مقابل هم  "اردوغان" شدیدا هشدار داده که "روسیه با آتش بازی نکند."   **انتقال ده‌ها دستگاه تانک ارتش ترکیه به مرز سوریه   اما اخیرا ده‌ها  دستگاه تانک ارتش ترکیه از طریق  "قطارهای باری" یا "خودروهای تانک‌بر"  به مرز با سوریه در منطقه "غازیان تپ" منتقل شدند و این اتفاق یک سیگنال قدرتمند ساتع می‌کند که ترکیه به دنبال آمادگی نظامی در صورت اجرای حمله روس‌هاست که البته این موضوع هم جای سوالات فراوانی دارد که آیا ترکیه توانمندی مقابله با ارتش روسیه را دارد؟
انتقال


انتقال

انتقال

انتقال
  **چرا ترکیه تانک‌هایش را به مرز سوریه می‌فرستد؟ ترکیه به دنبال این است که با انتقال زره‌ پوش‌هایش به مرزها از عناصر تروریستی در شمال سوریه و در استان‌های "حلب" و "ادلب" استفاده کند. پروسه حضور عملیاتی نیروهای سطحی بسیار برای ارتش ترکیه لازم بوده تا بتوانند از تروریست‌های ارتش آزاد و جبهه النصره و داعش حمایت کنند. یک نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد  طمع ورزی ترکیه به خاک سوریه بوده که از گذشته وجود داشته و در آینده نیز ادامه دارد و همین طمع ورزی باعث شده تا ارتش ترکیه از جبهه النصره در استان  "ادلب" و منطقه "جسرالشغور" حمایت کند. دلیل دیگری که تانک‌های ارتش ترکیه به مرزهای سوریه اعزام شدند، حمایت از تروریست‌های داعش در مقابل نیروهای مبارز کرد بوده  که البته تجربه حمایت ترکیه از داعش در "کوبانی" کاملا برای کردهای منطقه شرق سوریه آشکار شده بود.   ** قدیروف: "آنکارا" حامی تروریست‌های داعش است/ترکیه به پایگاهی برای سازماندهی و اعزام تروریست‌ها به سوریه تبدیل شده است "رمضان قدیروف" در واکنش به مطالب منتشر شده در رسانه‌های ترکیه مبنی بر اینکه "ترکیه همواره به ملت چچن کمک کرده است" اظهار داشت: آنکارا فقط به تروریست‌های چچنی کمک کرده، و اکنون در حال حمایت از تروریست‌های داعش است. قدیروف افزود: سؤال می‌کنیم که ترکیه چه زمان، چگونه و کجا به ملت و جمهوری چچن کمک کرده است؟ دست کم به یک مدرسه، بیمارستان، مهد کودک و یا مسجد اشاره کنید که به دست ترکیه به عنوان هدیه در "چچن" ساخته شده باشد؟ وی ادامه داد: بله شما به وهابی‌ها و تروریست‌ها کمک کرده‌اید تا برای آنها پول جمع آوری کنید. شما از "اودوغوف"، "عمروف" و "باسایف" که همگی تروریستهای چچنی هستند حمایت کردید. قدیروف اظهار داشت: ترکیه به پایگاهی برای سازماندهی و اعزام تروریست‌ها به سوریه تبدیل شده است و این کشور به جای نبرد با داعش، با خرید نفت از این گروه تروریستی در حال تعامل با آن می باشد. تانک‌های ارتش ترکیه می‌توانند اسکورت کمک‌های دستگاه اطلاعات ترکیه برای تروریست‌های شمال و شرق سوریه باشند و از طریق اسکورت  محموله‌های تسلیحاتی بتوانند در روند انتقال محموله‌های تسلیحاتی به تروریست‌های سوریه سرعت ببخشند.  
انتقال ارسال تانک‌ها و زره پوش‌های ارتش ترکیه به مرزهای سوریه می‌تواند بخشی از نقشه آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" برای مقابله با فدراسیون روسیه باشد که البته این موضوع کلید زننده یک تنش جدی در منطقه غرب آسیا خواهد بود که شاید بخشی از نقشه و پازل ایالات متحده آمریکا باشد. البته این بار دومی است که انتقال تانک‌های ارتش ترکیه به مرزهای سوریه مشاهده می‌شود و در تیر ماه سال جاری نیز این اقدام صورت گرفته بود که حمایت از تروریست‌های داخل مرزهای سوریه وجه مشترک ارسال تانک‌های ارتش ترکیه در تیرماه و آذر ماه است.   گزارش از محمد زرچینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ترکیه واقعا با استعمار روسیه می جنگه و استقلالش ستودنیه
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی