۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۸۷۳۶
معاون وزیر نفت خبر داد:

تولید بنزین با کیفیت در پتروشیمی‌ها

به گزارش نفت ما،در گذشته بنزین تولیدی اکتان‌افزا بوده بنابراین به ادعای مسولان نفتی و محیط زیست این نوع بنزین سبب آلودگی در محیط زیست می‌شد این درحالیست که معاون وزیر نفت خبر از تولید بنزین با کیفیت بالا و برابر با پالایشگاه اراک در پتروشیمی‌ها می‌دهد. عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سوال خبرنگار ما مبنی براینکه پالایشگاه شازند با ظرفیت کامل تولید نمی کند اظهار داشت: پالایشگاه شازند طبق زمانبدی 60 روز در فصل بهار در تعمیرات اساسی بوده و از اول تیرماه با ظرفیت کامل واحد بنزین‌سازی آن فعال شده است.

وی ادامه داد: در این پالایشگاه روزانه 16میلیون 500هزار لیتر بنزین یورو4 تولید می‌شود به طوری که بیش از 25درصد بنزین کشور را تامین می کند. این بنزین در اراک و کرج و تهران توزیع می شود.

کاظمی تاکید کرد: همچنین در این پالایشگاه حدود 12 میلیون لیتر گازوئیل یورو4 تولید و در شهرهای اراک و کرج تهران و مشهد توزیع می شود.

 مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به این سوال که ایران گازوئیل با قیمت پایین‌تر از فوب به فروش می رساند گفت: فروش گازوئیل با امور بین‌الملل است و صحت ندارد قیمت توسط بازار تعیین می‌شود.

وی در ادامه در خصوص دریافت ریفرمیت افزود: ریفرمیت از پتروشیمی‌ها دریافت نمی‌کنیم پتروشیمی بندرامام اخیرا تغییراتی در خط تولید داشته و سیستم بنامی جذب بنزن ایجاد کرده که بنزین با مشخصات یورو4 تولید می کند. همکاران ما از عید امسال با پتروشیمی بندر امام همکاری داشتند . بنزین نه اکتان افزاست و نه ریفرمیت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی