۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۵۰۱۶۹

فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی

دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی خبرداد و گفت: تا ۱۴۰۴ تولید پتروشیمی ها به ۱۴۹ میلیون تن در سال خواهد رسید.
فروش ۷ میلیون دلاری انواع محصولات پتروشیمی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی   گفت: صنعت پتروشیمی بود که در دهه ۹۰ و تحریم‌های اولیه و جنگ اقتصادی و خروج ترامپ از برجام که این جنگ اقتصادی را تشدید کرد و مجدداً صنعت پتروشیمی مورد تحریم قرار گرفت.
وی ادامه داد: آنچه تولید می‌کنیم به جهت نیاز در حال صادرات است به عنوان مثال محصولی مانند اوره را می‌توانیم در صورت نیاز تا ۳ ماه آینده تحویل دهیم.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه پلیمر در دنیای امروز می‌تواند جایگزین بسیاری از محصولات باشد اضافه کرد: پلیمری که در صنعت پتروشیمی می‌تواند جایگزین مناسبی برای چوب باشد و چنین رویه‌ای در حال گسترش است، بنابراین پتروشیمی‌ها نقش مهمی در زندگی ما دارند.
مهدوی اضافه کرد: هرکس به دنبال رشد اقتصادی است باید برای این صنعت کمک کند. در شرایطی که در جنگ اقتصادی و تحریم قرار داریم امروز ۳۹.۶ صادرات، صادرات غیر نفتی است.
وی ادامه داد: با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ باید به تولید ۱۴۹ میلیون تن در سال برسیم که با یاری مجلس و دولت امکان پذیر است.
مهدوی اضافه کرد: نزدیک به ۱۷ تا ۲۰ هزار واحد پایین دستی وابسته به صنعت ما هستند. ضمن آنکه بین ۶ تا ۷ میلیون دلار فروش داخلی و خارجی داریم. دولت به جای اینکه خام فروشی کند باید آن را تبدیل به ارزش افزوده کرده وبه فروش برسانیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه